عقد قرارداد تجاری‌سازی نانوفیلترهای خودرو بین استان‌های فارس و اصفهان

شرکت دانش بنیان نانوساختار مهرآسا از استان اصفهان و شرکت صنعتی فرانگار شرق از استان فارس، قرادادی به منظور تجاری‌سازی نانوفیلترهای مورد استفاده در خودروهای سبک منعقد کردند.

شرکت نانوساختار مهرآسا با استفاده نانوالیاف موفق به تولید فیلتری با عنوان نانوپوردو شده است که کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب خودرو و محافظت از موتور خودرو را به دنبال دارد.

مهندس دریاباری، مدیر توسعه فناوری نانو در صنعت خودرو در این رابطه گفت: تفاوت زیادی بین فیلترهای نانویی و فیلترهای معمولی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی چون کاهش میزان مصرف سوخت، کمک به جذب آلاینده‌های محیطی و عمر طولانی نانوفیلتر در مقایسه با محصولات رایج اشاره کرد. ایشان همچنین افزودند: این فناوری حاصل اختراع داخلی است و آزمون‌های انجام شده روی این نانوفیلتر نشان می‌دهد که میزان آلایندگی خروجی اگزور خودرو به میزان ۴۰ درصد کاهش می‌یابد، لذا به دلیل وجه تمایزی که بین این نانوفیلترها نسبت به فیلترهای معمولی وجود دارد این محصول نانویی می‌تواند در چرخه صادرات نیز قرار گیرد.

قرداداد تجاری‌سازی این فیلترها با تلاش شرکت نانوفناور فاران به عنوان کارگزار تبادل فناوری ستاد در حوزه کامپوزیت و پلیمر منعقد شده است.
مهندس محسن نهاوندی مدیرعامل شرکت نانوفناور فاران در خصوص این تبادل گفت: این کار اولین تبادل فناوری داخلی بین دو شرکت داخلی دانش بنیان و صنعتی در حوزه فناوری نانو است که در استان فارس انجام گرفته است و امیدواریم که به لطف خداوند، این قبیل کارها برای رشد و اعتلای صنعت کشور و مخصوصا استان فارس رو به افزایش باشد.