راه‌اندازی مرکز تحقیقات نانومواد دو‌بعدی با همکاری صنعت و دانشگاه

شرکت آمو با همکاری دانشگاه آخن اقدام به راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی در حوزه نانومواد دو‌بعدی کرده تا با استفاده از امکانات این مرکز به تجاری‌سازی این نانومواد کمک کند.

شرکت آمو (AMO) که در حوزه نانولیتوگرافی فعالیت دارد با همکاری دانشگاه آخن در آلمان اقدام به راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی کرده‌اند. این شرکت و دانشگاه که در حوزه نانومواد دو‌بعدی نظیر گرافن در آلمان پیشرو هستند با ایجاد این مرکز تحقیقاتی به دنبال پرکردن خلاء میان تحقیقات بنیادی و کاربر در بخش نانومواد دو‌بعدی هستند تا در نهایت از این مواد برای توسعه صنعت الکترونیک و فتونیک استفاده کنند.
محققان این مرکز تحقیقاتی جدید امیدوار هستند تا بتوانند گرافن و مواد مربوط به آن را از آزمایشگاه به صنعت وارد کنند تا حوزه‌هایی نظیر فتونیک و الکترونیک بتوانند از این مواد بهره‌مند شوند.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط این مرکز، این مرکز تحقیقاتی سنتز موادی که در حال حاضر شرکت آمو و دانشگاه آخن روی آن کار می‌کنند را تسهیل می‌کند.
در این برنامه همکاری مشترک، این مرکز قرار است روی مشکلات استفاده از گرافن و مواد گرافنی در فناوری‌های آینده کار کند که از این فناوری‌ها می‌توان به فتونیک، حسگری با کارایی انرژی بالا، الکترونیک فرکانس بالا، اسپینترونیک، ولیترونیک و الکترونیک انعطاف‌پذیر اشاره کرد.
کریستوفر استامپفر از بنیان‌گذاران این مرکز می‌گوید: « این مرکز به ما کمک خواهد کرد تا روی خواص اعجاب‌آور گرافن و مواد دو‌بعدی دیگر کار کنیم تا این خواص نه تنها در آزمایشگاه‌ها، بلکه در صنعت و بطن جامعه نیز وارد شود. در این مرکز تحقیقاتی ما قصد داریم تا با انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، فضایی عالی برای محققان دانشگاه آخن ایجاد کنیم تا بتوانند روی گرافن و دیگر مواد دوبعدی کار کرده و هم از نقطه نظر تحقیقات بنیادی و هم کاربردی این فناوری را توسعه دهند.»