بودجه فدرال برای استفاده از نانوذرات به‌منظور درمان بیماری‌های روده

مؤسسه ملی سلامت حمایت مالی ۱٫۴ میلیون دلاری برای دانشگاه ایالتی جرجیا برای پژوهش روی استفاده از نانوذرات برای درمان بیماری‌های التهابی روده در نظر گرفته است.

دولت فدرال مبلغ ۱٫۴ میلیون دلار حمایت مالی به محققان مؤسسه علوم زیست پزشکی دانشگاه ایالتی جرجیا پرداخت کرد تا روی راهبردهای درمانی برای بیماری‌های التهابی روده (IBD) کار کنند.
بیماری‌های التهابی روده بسیار مزمن هستند و روش‌های درمانی رایج برای آنها با اثرات جانبی روبرو است. بیمارانی که از داروهای رایج استفاده می‌کنند، نمی‌توانند روده خود را برای استفاده دراز مدت از این دارو محافظت کنند؛ بنابراین اثرات جانبی در روده ایجاد می‌شود.
مؤسسه ملی سلامت یک برنامه تحقیقاتی چهار ساله را برای درمان این بیماری تعریف کرده و حمایت مالی ویژه‌ای برای آن تدارک دیده است. در این پروژه محققان به دنبال این سؤال هستند که آیا دستکاری عوامل تسریع کننده درمان با استفاده از نانوذرات امکان‌پذیر است؟ آیا می‌توان از نانوذرات برای ممانعت از التهاب استفاده کرد؟
محققان برای این کار از نانوذرات حاوی RNA تداخلی استفاده خواهند کرد تا ژن‌های ویژه‌ای را در بدن خاموش کنند؛ در نتیجه تولید نوعی پروتئین در بدن متوقف خواهد شد. این نانوذرات حاوی RNA می‌توانند به‌صورت اختصاصی سلول‌های ایمنی روده را تحت تأثیر قرار داده و احتمالاً راهبردی برای درمان IBD باشند.
اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که تولید مولکول‌های التهاب دهنده را می‌توان با این روش متوقف کرد. بنابراین انتظار می‌رود که مشکل التهاب روده رفع شود.
این پروژه از مدل‌های مکمل برای بررسی ساز و کار التهاب روده استفاده می‌کند. در این پروژه محققان از این مدل‌ها برای مشخص کردن این که کدام سلول‌های ویژه در روده می‌توانند توسط نانوذرات مورد هدف قرار گیرند، استفاده خواهند کرد. این مدل‌ها به محققان کمک می‌کند تا نشان دهند که با استفاده از سامانه رهاسازی دارو می‌توان به مقابله با التهاب روده پرداخت و در عین حال التیام زخم‌ها را در روده بهبود داد.
ماه گذشته میلادی، محققان دانشگاه آریزونا موفق به دریافت ۱٫۹ میلیون دلار حمایت مالی شدند تا نشان دهند که چگونه یک پروتئین می‌تواند به نگه‌داشتن گروهی از باکتری‌های مفید روده کمک کند و چگونه تداخل این پروتئین می‌تواند منجر به بیماری روده و سرطان شود.‌