ارائه فناوری فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی در سمپوزیوم صنعت نمایشگر

شرکت نانوکو با همکاری شرکت در سمپوزیوم IFA که به میزبانی سامسونگ برگزار شده بود، اقدام به ارائه فناوری فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی خود کرد.

نانوکو (Nanoco) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم است. بریان گالی، یکی از مدیران این شرکت، در نشست IFA 2017 که اول سپتامبر ۲۱۰۷ برگزار شد، پیرامون فناوری QLED سخنرانی کرد. این سمپوزیوم در شهر برلین و با میزبانی شرکت سامسونگ انجام شده‌است.
هدف اصلی از این سمپوزیوم، تمرکز روی فناوری نقاط کوانتومی، تلویزیون‌های QLED و HDR10 است. گالی در این سمپوزیوم درباره فیلترهای رنگی حاوی نقاط کوانتومی صحبت کرد؛ فیلترهایی که در نمایشگرها مورد استفاده  قزار می‌گیرند. پیش از این، نشست دو روزه دیگری در آمریکا توسط سامسونگ برگزار شده بود که در آنجا نیز روی موضوع نقاط کوانتومی صحبت شده بود و شرکت‌های مختلفی از جمله نانوکو نیز حضور داشت.
این سمپوزیوم که به‌صورت ویژه روی نقاط کوانتومی تمرکز دارد، فرصت‌های منحصر به فردی برای شرکت سامسونگ ایجاد می‌کند تا بتواند نمایشگرهای نقاط‌ کوانتومی و فناوری HDR10 خود را توسعه دهد. شرکت سامسونگ برنامه‌های مختلفی را برای این سمپوزیوم تدارک دیده که در کنار آن دیگر شرکت‌ها نظیر نانوکو نیز به ارائه فناوری و محصولات خود می‌پردازند.
مهمترین هدف این سمپوزیوم، به اشتراک‌گذاری مسائل فنی، بررسی محصولات، بازار، استاندارد کردن و مسائل مربوط به اندازه‌گیری است. شرکت‌های فعال در حوزه تلویزیون و نمایشگر که محصول یا فناوری مرتبط با QLED و HDR دارند، در این سمپوزیوم شرکت کرده‌اند.
نانوکو روی استفاده از فناوری‌ نانو در بخش مواد نیمه‌هادی فعالیت دارد. این شرکت نانوساختارهای مختلفی به‌منظور استفاده در نمایشگرها تولید می‌کند. یکی از محصولات نانوکو، فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی است که کاربردهای مختلفی در تلویزیون‌ها و نمایشگرهای LCD دارد. این فیلم‌ها را می‌توان در تولید لامپ‌های روشنایی نیز استفاده کرد؛ چرا که علاوه‌بر مزیت عملکردی، از ایمنی بالایی برخوردار هستند. بخش سلامت نیز می‌تواند میزبان این فناوری باشد. دلیل این امر، نقش پررنگ این فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی در بخش تصویربرداری زیستی است. پنل‌های خورشیدی نیز می‌توانند از فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی بهر‌ه ببرند.
نانوکو در سال ۲۰۰۱ در انگلستان تأسیس شده‌ است. در حال حاضر این شرکت محصولات خود را به شرکت‌های مختلف از جمله تولیدکنندگان نمایشگر می‌فروشد.