کارگاه آموزش پتنت در حاشیه‌ی نمایشگاه نانو

در حاشیه‌ی دهمین نمایشگاه فناوری نانو، مجمع سالانه‌ی کانون برگزیدگان باشگاه نانو با حضور ۳۷ نفر از اعضای جدید و قدیم به منظور آشنایی و انتصاب دبیران کارگروه‌های کانون برگزار شد.

کانون برگزیدگان باشگاه نانو، تلاشی است برای شکل‌گیری یک هسته‌ی نخبگی از استعدادهای شناخته شده‌ی برتر در زمینه‌ی فناوری نانو که اعضای آن افراد برتر المپیاد دانش‌آموزی نانو و جشنواره‌ی دانش‌آموزی نانو هستند. این برگزیدگان پس از ورود به دانشگاه به طور رسمی عضو کانون می‌شوند.
شایان ذکر است، کانون برگزیدگان توسط خود اعضا اداره شده و دارای ساختاری متشکل از ۵ کارگروه آموزش، حمایت، ارتباطات، منابع انسانی و سیاست‌گزاری است که در اولین روز دهمین نمایشگاه فناوری نانو، دبیران آن توسط اعضا انتخاب شدند تا برای یک سال کاری در حوزه‌های مرتبط فعالیت کنند.
فعالیت‌های کانون بر اساس یک سند چشم انداز و در راستای اهداف ستاد ویژه‌ی توسعه ی فناوری نانو تدوین شده و رشد همه‌جانبه‌ی نخبگان را مدنظر دارد. در این راستا، فعالیت‌های مختلف آموزشی، مهارتی و فرهنگی تعریف شده که در قالب کمیته‌های علمی متعدد و نشست های ماهانه و سالانه و فصلی پیگیری می‌شود.
گفتنی است یک نشست یک‌روزه با موضوع پتنت و آموزش مهارت‌های مرتبط با آن در حاشیه نمایشگاه برگزار شد که در این کارگاه ضمن آشنایی با فنون، نحوه‌ی ثبت اطلاعات و شکل‌گیری ایده در یک فرآیند بازی‌محور، آموزش‌های مقدماتی به شرکت کنندگان کارگاه ارائه شد؛ این در حالی است که کانون برگزیدگان در نظر دارد تا کارگاه‌های بیشتری در این زمینه برگزار کند.