برگزاری نشست علمی محققان دانشگاه‌های ایران و چین

در ادامه تلاش‌های ستاد فناوری نانو برای برقراری تعامل علمی و فناوری با کشور چین، روز جمعه، ۱۴ مهرماه ۱۳۹۶، نشست مشترک علمی با حضور محققانی از دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و تربیت مدرس و محققان موسسه‌ی SINANO، وابسته به آکادمی علوم چین برگزار شد.

در این نشست ۶ محقق ایرانی به همراه ۴ محقق چینی که در حوزه‌های نانومواد، نانوالکترونیک، نانوبیوسنسورها و انرژی فعالیت می‌کنند به ارائه‌ و معرفی فعالیت‌های تحقیقاتی خود پرداختند.
دکتر علی بیت‌الهی، مدیر روابط بین الملل ستاد فناوری نانو، هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را آشنایی محققان با حوزه‌های تحقیقاتی یکدیگر و تبادل و تعامل علمی دانست و نقش ستاد را در اجرای این برنامه‌ها تسهیل کننده و کاتالیزگر معرفی کرد.
وی در بخشی از سخنان خود به این نکته اشاره کرد که این نشست به‌عنوان گام نخست، می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری سایر نشست‌ها، تبادل دانشجو، استفاده از زیرساخت‌های علمی و فناوری دو کشور باشد.
در ابتدای برنامه هرکدام از محققان دستاوردها و حوزه‌های تحقیقاتی خود را معرفی کردند و در ادامه نیز افراد در قالب تیم‌های چند نفره به بحث و تبادل نظر در حوزه‌‌های تخصصی خود پرداختند.
در انتهای برنامه نیز دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد فناوری نانو نیز با حضور در جلسه، بر ادامه‌ی تعامل و برقرای کارگاه‌های آموزشی تأکید کرد.