فناوری نانو راهکاری جدید برای کیسه‌های زباله‌ی ضد بو

شرکت نانو بسپار آیتک با حضور در دهمین نمایشگاه فناوری نانو، از محصول شاخص نانویی خود، نانوکیسه های زباله ی ضد بو رونمایی کرد.

اهمیت بهره‌مندی از محیط زیست سالم و پاکیزه از یک سو و تکیه بر دستاوردهای نوین فناوری نانو از سوی دیگر، زمینه‌ساز ظهور قابلیت‌های جدید در عرصه‌ی مواد پلیمری، به ویژه کیسه‌های زباله شده است. بر این مبنا و با انجام مراحل آزمایشگاهی و سپس کسب مجوزهای لازم، کیسه‌های آنتی‌باکتریال پتروکامن با استفاده از فناوری نانو در زمره‌ی محصولات شرکت نانو بسپار آیتک قرار گرفته است. شرکت نانو بسپار آیتک در سال ۱۳۸۹ با هدف تولید مواد شیمیایی مجاز با استفاده از فناوری‌های نانو و بایو تاسیس شد. این شرکت در ۳ حوزه نانوفناوری، پلیمر و نفت فعالیت مستمر دارد.
ایرج حسینعلی زاده بازرگان، مدیر عامل شرکت نانو بسپار آیتک گفت: «کیسه‌های موجود در بازار از مواد کهنه بوده و بوی نامطبوعی دارند که غیر از بوی زباله، بوی خود کیسه‌ی زباله آزار دهنده است. کیسه‌ی زباله‌های آنتی باکتریال ضد بو از مواد نو با فرآیند نانو تولید شده است که موجب تمایز ویژه‌ی این محصول است. بهینه‌سازی این محصول، منجر به تولید کیسه‌های زباله‌ی نانوکامپوزیتی شده است که می‌تواند وزن بیش از ۲۰ کیلو زباله را تحمل کند. همچنین این محصول دارای گواهینامه‌ی نانومقیاس است.»
وی افزود: «دلیل ویژگی آنتی باکتریال کیسه‌ی زباله، حضور نانوذرات نقره با اندازه کمتر از ۲۰ نانومتر در ترکیب پلی‌اتیلن است. غلظت ذرات نقره در محصول ppm ۱۸ است که در اثر آن باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها امکان رشد و نمو را در زباله‌ها تا ۷ روز نخواهند داشت؛ در نتیجه بوی نامطبوع حاصل از رشد این موجودات نیز از بین می‌رود.»
گفتنی است، شرکت نانو بسپار آیتک در دهمین جشنواره و نمایشگاه نانو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در غرفه‌ی ۴۱ طبقه‌ی اول سالن خلیج فارس ۱۴ لغایت ۱۷ مهرماه ۱۳۹۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه نانو مراجعه نمایید.