جوراب نانویی پاآرا با خواص آنتی باکتریال

شرکت تولیدی جوراب پاآرا از سال ۱۳۶۹ بافت جوراب را شروع کرد و در سال ۱۳۸۷ با استفاده از الیاف نانو برای تولید جوراب‌هایی با کیفیت مطلوب توان رقابت با محصولات خارجی با خواص ضدبو و ضدباکتری را پیدا کند.

فرهادی مدیر عامل شرکت جوراب پاآرا، نانو ذرات استفاده شده در جوراب‌های پاآرا در دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد درون الیاف نفوذ کرده و به هیچ عنوان اسپری نشده است؛ از این رو با یک بار شستشو خاصیت خود را ازدست نمی‌دهد، جوراب‌های پاآرا طبق آزمایش‌های تخصصی در آزمایشگاه دانشگاه تهران و انستیتو پاستور قرارگرفته که به نتیجه بسیار مثبت در عدم ریزش ذرات نانو رسیده است.

ایشان در حاشیه دهمین نمایشگاه فناوری نانو افزود: «محصول تولیدی این شرکت جوراب ویسکوز- پلی‌آمید است که از نخ‌های پلی آمیدی حاوی نانو ذرات نقره در بافت آن استفاده شده است. استفاده از نقره در تولید منسوجات، باعث پیشرفت در توسعه مراقبت‌های بهداشتی شده است. به منظور کاهش بوی بدن، بایستی از ایجاد میکرو ارگانیسم‌های تولید شده در عرق جلوگیری نمود. از این رو، نقره به دلیل ویژگی آنتی باکتریال آن مورد استفاده است و با توجه به قابلیت بالای نانوذرات نقره در نفوذ، می‌تواند میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرد.»

علاقمندان به بازدید از غرفه جوراب پاآرا می‌توانند در روزهای ۱۴ الی ۱۷ مهرماه ۱۳۹۶ به سالن خلیج فارس واقع در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران مراجعه نمایند.