مرکز توسعه‌ی فناوری بارمان به دنبال جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی

شرکت توسعه‌ی فناوری بارمان با هدف جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در دهمین نمایشگاه فناوری نانو شرکت کرده است. این شرکت با همکاری ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو راه‌اندازی شده و تلاش دارد تا پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری را به سمت موضوعات کاربردی سوق دهد.

مرکز جهت‌دهی پایان‌نامه‌های نانو، با همکاری ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو و با هدف کمک به دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی علاقه‌مند به این فناوری راه‌اندازی شده است. در این مرکز، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به سمت موضوعاتی با کاربردهای صنعتی و در جهت اولویت‌های منتخب پژوهشی کشور جهت‌دهی می‌شود.
اولویت‌های منتخب فناوری نانو با توجه به نیازهای فعال در حوزه‌های گوناگون از جمله انرژی، پزشکی، دارو، زیست‌فناوری، تصفیه و جداسازی، پوشش‌ها و غیره معرفی‌شده‌اند.
مشاوران آرمان با بررسی اطلاعات تحصیلی و علایق دانشجویان، دانشگاه و اساتید محل تحصیل و دانشگاه‌هایی که دانشجو امکان حضور در آن را دارد، بهترین گزینه‌ی ممکن از میان موضوعات و اولویت‌های منتخب فناوری نانو را به ایشان معرفی می‌کنند.
اهداف کلی مجموعه عبارت‌اند از : آشناسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با نیازهای صنعتی کشور و فناوری‌های منتخب حوزه‌ی نانو، ارائه‌ی راه‌کارهای اولیه برای آغاز فعالیت پژوهشی آگاهانه، ایجاد پل ارتباطی گویا میان دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری نانو با ستاد ویژه‌ی توسعه‌ی فناوری نانو و معرفی هرچه بیشتر فعالیت‌های این ستاد، افزایش انگیزه و پویایی در دانشجویان حوزه‌ی فناوری نانو، افزایش روحیه‌ی همکاری و کار گروهی در دانشجویان حوزه‌ی فناوری نانو و تلاش در جهت ایجاد جایگاه مناسب برای فناوری نانو یا بهبود جایگاه آن در صنایع.
این مرکز اقداماتی نظیر ایجاد و مدیریت گروه‌های تلگرامی موضوعی با هدف هم‌اندیشی و مشاوره، برگزاری جلسات هم‌اندیشی در خصوص بهبود کیفیت پایان‌نامه‌ها و تدوین و انتشار کتابچه‌ی معرفی پایان‌نامه‌های موفق در حل مشکلات صنایع را در برنامه‌های آتی خود گنجانده است.
علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز توسعه‌ی فناوری بارمان می‌توانند به پایگاه اینترنتی این مرکز به نشانی www.barmantd.com مراجعه نمایند.