تجاری‌سازی نانوابزاری برای تشخیص سریع آلرژی

شرکت آبیونیک نانوابزاری برای تشخیص آلرژی ساخته است که در مدت زمان بسیار کم و با دقت بالا می‌تواند وجود آلرژی را شناسایی کند.

آبیونیک (Abionic) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو است که با استفاده از این فناوری اقدام به تولید ادوات تشخیصی می‌کند. آبیونیک اعلام کرد که این شرکت ابزار تشخیصی موسوم به IVD CAPSUL ساخته که با استفاده از آن می‌توان به سرعت آلرژی را تشخیص داد. این دستگاه از فناوری abioSCOPE برخوردار است؛ فناوری که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده است. آبیونیک قصد دارد تا این فناوری را در سال ۲۰۱۸ تجاری‌سازی کند.
۲۵ میلیون نفر از افراد بزرگسال در آمریکا از مشکل حساسیت و آلرژی در ناحیه بینی رنج می‌برند که این رقم در حال افزایش است. این شرکت به دنبال شریک تجاری برای تجاری‌سازی و توزیع این فناوری در سال ۲۰۱۸ است.
با استفاده از پلت‌فورم abioSCOPE می‌توان تراشه‌ای ساخت که تنها با بهره‌گیری از قطره خون بیمار می‌تواند وجود این آلرژی را شناسایی کند. این در حالی است که در حال حاضر بیمار باید چند بار برای انجام آزمایش به آزمایشگاه رجوع کند. این فناوری هم سرعت بالایی داشته و هم می‌تواند با دقت بالا نتیجه آزمایش را گزارش کند.
سگ، گربه، گیاهان و گرده درختان از مهمترین عوامل ایجاد کننده آلرژی هستند که با استفاده از این فناوری می‌توان وجود آلرژی را شناسایی کرد. در حالت رایج معمولاً کارشناس مربوط به آلرژی باید آزمایش‌هایی را انجام دهد و در نهایت بعد از طی مراحل مختلفی دریابد که آلرژی وجود دارد. اما در این فناوری با سرعت بالا و در کمترین زمان می‌توان به نتیجه آزمون پی برد.
با استفاده از این ابزار می‌توان در مدت زمان ۵ دقیقه آزمایش را انجام داد. abioSCOPE دستگاهی است که با استفاده از آن نتایج آزمون‌های تشخیص طبی به‌دست می‌آید. این دستگاه از یک میکروسکوپ فلورسانس خودکار بهره‌مند است که روی آن IVD CAPSULE قرار داده می‌شود. مولکول‌های مورد استفاده در این آزمایش با هم واکنش داده و با استفاده فناوری پتنت شده‌ای این برهم کنش مورد مطالعه قرار می‌گیرد. در واقع این ابزار یک زیست‌حسگر است که با استفاده از فناوری‌ نانو فرآیند تشخیص تکمیل می‌شود.