چین و انگلستان به دنبال همکاری مشترک در بخش تحقیقات

دانشگاه بیرمنگام توافق‌نامه همکاری مشترکی با مؤسسه تحقیقات فناوری و صنعتی جیانگسو امضاء کرده تا با همکاری یکدیگر در حوزه نانوذرات مطالعاتی را انجام دهند.

توافق‌نامه‌ای بین دانشگاه بیرمنگام و یک مرکز تحقیقاتی در چین با هدف انجام مطالعاتی روی نانوذرات منعقد شد. در قالب این توافق‌نامه، مبلغ ۷۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری روی توسعه تجهیزات برای کمک به محققان انجام خواهد شد تا در نهایت پژوهشگران بتوانند توانمندی بیشتری برای انجام تحقیقات در حوزه نانوذرات داشته باشند.
محققان مؤسسه تحقیقات فناوری و صنعتی جیانگسو برای سه سال از این تحقیقات پشتیبانی خواهند کرد. جان فرامپتون از دانشگاه بیرمنگام می‌گوید: «ما مشتاقیم که نتایج این پروژه را ببینیم، پروژه‌ای که موجب بهبود تحقیقات در حوزه نانوذرات در چین، انگلستان و دیگر نقاط جهان خواهد شد. شهرت دانشگاه بیرمنگام در چین افزایش خواهد یافت و ما از همکاری با دانشگاه جیانگسو بسیار خرسند هستیم.»
هر دو مجموعه روی تحقیق و توسعه کار خواهند کرد تا در نهایت محصولات جدیدی به بازار عرضه کنند. از سوی دیگر، این همکاری مشترک میان دو دانشگاه موجب ارتباط نزدیک‌تر میان ایالت جیانگسو و شهر بیرمنگام در دیگر حوزه‌ها نیز خواهد شد، به طوری که در بخش‌هایی نظیر تولیدات پیشرفته و سامانه‌های اطلاعات الکترونیک نیز طرفین با هم همکاری‌هایی خواهند داشت.
این توافق‌نامه در جشنی با حضور کینگ لیو، استاد مؤسسه جیانگسو، فرامپتون و زیادومگ یی از مؤسسه روباتیک این مؤسسه به امضاء رسید. این تحقیقات به رهبری ژیبینگ ژانگ از دپارتمان مهندسی شیمی دانشگاه بیرمنگام انجام خواهد شد. این توافق‌نامه ماحصل قراردادی است که در نوامبر سال ۲۰۱۶ میان دو دانشگاه منعقد شده بود.
کینگ لیو از مؤسسه جیانگسو می‌گوید: «هدف این مؤسسه آن است که اطمینان یابد تحقیقات عملی سطح بالا با کمک دیگر دانشگاه‌ها در این مؤسسه انجام می‌شود که برای این کار نیز باید از همکاری مشترک با مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان استفاده کرد. همکاری موفقیت‌آمیز در این پروژه دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.»