فعالیت آزمایشگاهی که منجر به تأسیس یک شرکت شد

دو محقق دانشگاهی که برای پروژه خود نیاز به گرافن داشتند، اقدام به تولید این ماده در آزمایشگاه کردند. آن‌ها با کمی خلاقیت روشی جدید و ارزان برای تولید گرافن به‌دست آورند. چند ماه قبل این دو با تأسیس یک شرکت، خط تولیدی برای ساخت گرافن راه‌اندازی کردند. آن‌ها به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند تا حجم تولید را افزایش دهند.

مو آلگرموزی و مارسلی گایر در غرفه خود در فروم Atlantic Venture به بازدیدکنندگان ورق سیاه سه اینچی را به نمایش گذاشته بودند که ساختاری شبیه به پلاستیک داشته و به سختی قابل شکستن بود.
این ماده گرافن است که این دو کارآفرین موفق به تولید آن در مقیاس تجاری شده‌اند. آن‌ها روشی تازه برای تولید انبوه گرافن یافتند و برای تجاری‌سازی این روش، اقدام به تأسیس یک شرکت کردند. در واقع شرکت گرافیت اینوویشن تکنولوژیز برای تولید انبوه گرافن تأسیس شد. آلگرموزی می‌گوید: «ما روشی برای تولید انبوه گرافن یافتیم که قیمت آن ده برابر کمتر از روش‌های رایج است.»
این شرکت اوایل سال جاری شروع به کار کرد، زمانی که دو مهندس دانشگاه دالهوسی به گرافن برای انجام پروژه‌ای نیاز داشتند. گرافن ماده‌ای تک لایه از جنس کربن است که در آن اتم‌های کربنی به صورت لایه زنبوری کنار هم قرار گرفته‌اند. این ماده سبک و بادوام بوده و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.
از آنجایی که تقاضا برای گرافن بسیار بالاست، این دو محقق تصمیم گرفتند تا خودشان گرافن تولید کنند. از این رو به بررسی روش‌های تولید این ماده پرداخته و موفق به کشف روشی جدید برای تولید گرافن با کیفیت بالا شدند که از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. از این رو تصمیم گرفتند که شرکتی برای تجاری‌سازی این فناوری تأسیس کنند.
این روش کاملاً مقرون به صرفه بوده و از نظر زیست‌محیطی نیز زیست‌سازگار است. آن‌ها خط تولیدی برای تولید این ماده ایجاد و در گام اول ۵۰ تا ۷۰ گرم گرافن در روز تولید کردند. این حجم برای فروش به چند مشتری و کسب درآمد، مقدار مناسبی است، اما نمی‌توان برنامه‌ای بزرگ برای آن در نظر داشت.
با این که چند ماه از تأسیس این شرکت نمی‌گذرد، آن‌ها به دنبال توسعه کسب وکار خود بودند تا بتوانند حجم تولید را افزایش و قیمت را کاهش دهند. این دو کارآفرین با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی برای توسعه شرکت خود گفتگو کرده‌اند.