سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ توسعه دهنده محاسبات کوانتومی

شرکت اکسنچر (Accenture) با سرمایه گذاری در استارت‌آپ وان‌کیوبیت (۱QBit) به دنبال توسعه سامانه محاسبات کوانتومی این شرکت است تا با استفاده از این فناوری خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهد.

شرکت اکسنچر (Accenture) اعلام کرد که اخیرا روی استارت‌آپ وان‌کیوبیت (۱QBit) سرمایه‌گذاری کرده است، استارت‌آپی که در حوزه محاسبات کوانتومی فعالیت دارد. برای این کار اکسنچر اقدام به خرید بخشی از سهام وان‌کیوبیت به ارزش ۴۵ میلیون دلار کرده است.
وان‌کیوبیت یک شرکت نوپا در کانادا بوده که در شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیا واقع است. این شرکت در حال حاضر از یک تیم تحقیقاتی با بیش از ۵۰ محقق و توسعه‌دهنده نرم‌افزار برخوردار بوده که روی الگوریتم‌های یادگیری ماشین و نرم‌افزارهای محاسبات کوانتومی کار می‌کنند.
این استارت‌آپ می‌گوید که در حال کار با مسائل پیچیده محاسباتی مشتریان مختلفی در سراسر جهان است، مشتریانی که در حوزه‌هایی نظیر انرژی، علوم زیستی و مالی فعالیت دارند.
اکسنچر می‌گوید که با این سرمایه‌گذاری، به این شرکت نوپا کمک کرده تا به توسعه فعالیت‌های آتی این استارت‌آپ در بخش آنالیز محاسبات کوانتومی ادامه دهد.
این دو شرکت اوایل سال جاری میلادی همکاری با شرکت بیوژن آغاز کردند تا روی توسعه مقایسه مولکولی با استفاده از کامپیوتر کوانتومی کار کنند. این همکاری مشترک به بیوژن کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را در بخش کشف و توسعه دارو تسریع کند، داروهایی که در حوزه بیماری‌های عصبی نظیر آلزایمر، پارکینسون و MS مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اکسنچر همچنین اقدام به پر کردن فایل مربوط به ثبت پتنت در حوزه کاربرد محاسبات کوانتومی کرده است. در این پتنت روش‌های بهینه سازی مسیر پرواز سامانه‌های پرواز بدون سرنشین، درج شده است.
نارندرا مولانی از شرکت اکسنچر می‌گوید: « محاسبات کوانتومی برای تسریع آنالیز و ایجاد هوش جدید کمک شایانی می‌کند. ما پتانسیل‌های بالایی را برای استفاده از پلت‌فورم وان‌کیوبیت در سامانه‌های مشتریان‌مان متصور هستیم. با این فناوری می‌توان فرصت‌های کسب و کار زیادی ایجاد کرد.»