فروش نقاط کوانتومی برای چاپ ضدجعل

شرکت داتزنانو که در حوزه تولید نقاط کوانتومی فعالیت دارد، اخیراً سفارشی برای برچسب‌های نقاط کوانتومی خود از آسیا دریافت کرده است. این برچسب‌های سبز و آبی برای چاپ ضدجعل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شرکت داتزنانو (Dotz Nano) سفارش خریدی برای برچسب ضدجعل دریافت کرده‌است. این سفارش را می‌توان بزرگترین سفارش این شرکت تاکنون دانست. این برچسب‌ها که نقاط کوانتومی گرافنی سبز و آبی هستند، قرار است به عنوان رنگ در چاپ ضدجعل مورد استفاده قرار گیرند. حجم این سفارش ۱۳۵ هزار دلار است.
موتی گروس، مدیر اجرایی این شرکت، می‌گوید که این اولین سفارش بزرگ داتزنانو به آسیا است که مسیر شناخته شدن این فناوری را هموار می‌کند. گروس می‌گوید: «نقاط کوانتومی گرافنی که در بازار چاپ ضدجعل استفاده می‌شوند، به‌صورت جوهر چاپی به کار گرفته شده و توسط شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های ضدجعل مورد استفاده قرار می‌گیرند. به اعتقاد من این سفارش برای استفاده در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.»
مسئولان شرکت داتزنانو معتقداند که این سفارش بزرگ از آسیا موجب کاهش ریسک داد و ستد در این حوزه شده و فروش تجاری این محصولات را تسهیل می‌کند. در چند ماه گذشته داتزنانو از این برچسب‌های ضدجعل در حوزه سوخت نیز استفاده کرده‌است، به‌طوری که سوخت با استفاده از این برچسب‌ها، نشانه‌گذاری می‌شود. در نتیجه اگر سوخت به جای دیگری قاچاق شود، با بررسی برچسب موجود در آن می‌توان به ‌سادگی سوخت قاچاق شده را رصد کرد. بازار سوخت، یک بازار چند میلیارد دلاری است که شرکت‌هایی نظیر باسف و سیکپا و اوتنتیکس در آن ایفای نقش می‌کنند. شرکت داتزنانو قصد دارد تا با همکاری مشترک با این شرکت‌ها و پیاده‌سازی این فناوری جدید، نسبت به کسب سهمی از این بازار اقدام کرده و فناوری نقاط کوانتومی گرافنی را وارد بازار سوخت کند.
شرکت داتزنانو در ژانویه سال ۲۰۱۷ قراردادی با شرکت استریم کمیکالز امضاء کرد؛ شرکتی که در حوزه تولید توزیع مواد شیمیایی فعالیت دارد. در جولای سال ۲۰۱۷ این شرکت مجوزی برای افزایش ۱٫۵ میلیون دلاری سرمایه خود دریافت کرد.