آغاز ثبت نام نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو

به اطلاع تمام دانش‌آموزان علاقه‌مند به فناوری نانو می‌رساند، ثبت ‌نام در نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از روز شنبه ۱۸ آذرماه از طریق سایت اینترنتی باشگاه دانش‌آموزی نانو انجام خواهد شد.

متقاضیان حضور در نهمین المپیاد نانو، می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۳۹۶/۰۹/۱۸ با مراجعه به سایت باشگاه نانو به نشانی nanoclub.ir، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام در المپیاد نانو، به دو روش انفرادی و گروهی (از طریق نهادهای ترویجی) تا روز ۱۳۹۶/۱۱/۱۵ انجام می‌شود.

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در سه مرحله برگزار خواهد شد.

مرحله اول، در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور و در قالب یک آزمون کتبی با سوالات تستی انجام خواهد شد.
مرحله دوم، در قالب یک آزمون کتبی متمرکز در تهران و با حضور ۳۰۰ نفر برگزیده مرحله اول، در تیرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.
مرحله سوم، با حضور ۳۰ نفر برگزیده کشور به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی در دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

بخش‌های اصلی این اردوی علمی شامل موارد زیر است:
• انجام آزمایش کاربردی فناوری نانو به همراه انجام تست‌های علمی؛
• برگزاری کارگاه‌های عملی سنتز و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه؛
• برگزاری دوره شبیه‌سازی در فناوری نانو؛
• برگزاری بازدیدهای تخصصی و عمومی از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان نانو؛
• آموزش‌های شیوه ارایه، گزارش کار و مقاله‌نویسی علمی؛
• برگزاری آزمون کتبی و شفاهی نهایی.

هزینه شرکت در المپیاد برای ثبت نام انفرادی ۲۵۰,۰۰۰ ریال و برای ثبت نام گروهی ۲۰۰,۰۰۰ ریال است و دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم و پیش دانشگاهی مجاز به شرکت در آزمون هستند.

نهادهای آموزش و پرورش اعم از پژوهش‌سراها و ادارات شهرستان‌ها می‌توانند درخواست کتبی خود مبنی بر ثبت نهاد ترویجی را به باشگاه نانو ارسال کنند و نسبت به ثبت نام گروهی دانش‌آموزان اقدام کنند.

برگزیدگان المپیاد نانو از دوره ششم تا هشتم، مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار گرفته‌اند. جزئیات حمایت‌های بنیاد نخبگان از برگزیدگان این المپیاد در خبر زیر ارائه شده است.
همچنین برگزیدگان ادوار مختلف المپیاد نانو می‌توانند در کانون برگزیدگان باشگاه نانو فعالیت کنند. این کانون با هدف ارتقای برگزیدگان تا محقق و فناور برتر شدن در سطح کشور پشتیبان اعضا خواهد بود.

راهنمای ثبت نام در المپیاد دانش‌آموزی نانو را نیز از صفحه المپیاد در سایت باشگاه نانو دریافت کنید.