نانومحصولی که در مخزن سوخت خودرو قرار می‌گیرد

یک شرکت انگلیسی نانومحصولی حاوی ذرات سرامیکی جهت بهبود کیفیت سوخت به بازار عرضه کرده است.

درایواش یوروپ (Drywask Europe) یکی از شرکت‌های بریتانیایی فعال در حوزه‌ی فناوری‌ نانو است که در بخش سوخت کار می‌کند. این شرکت اخیراً اقدام به ارائه‌ی نانومحصولی کرده که با استفاده از آن می‌توان نشر گاز دی‌اکسیدکربن را تا ۱۰ درصد کاهش داد.
این محصول که E3Plus نام دارد، یک افزودنی سوخت نیست، بلکه حاوی ذرات سرامیکی بسیار ریزی است که در کف مخزن سوخت قرار می‌گیرد.
این شرکت می‌گوید که این فناوری خدشه‌ای در وارانتی موتور و خودرو ایجاد نمی‌کند؛ چرا که این ذرات به مخزن نمی‌چسبند و تغییری در آن ایجاد نمی‌کنند.
این ذرات سرامیکی تا ۵ سال در مخزن سوخت باقی مانده در حالی که نگهداری آن‌ها رایگان انجام می‌شود. این ذرات سرامیکی در طول زمان از خود نانوذراتی آزاد می‌کنند که موجب افزایش دانسیته‌ی انرژی سوخت می‌شود در حالی که سوخت در استانداردهای EN باقی می‌ماند.
E3 Plus به این شکل عمل می‌کند که موجب تغییر ساختار مولکول‌های سوخت شده و آن‌ها را به حالت بهینه در می‌آورد. سوخت درصورت ترکیب شدن با این ذرات، سریع‌تر تبخیر شده و کامل‌تر و پاک‌تر می‌سوزد.
درایواش می‌گوید که هزینه‌ی این محصول بستگی به شرایط دارد، ولی در مجموع هزینه‌ی آن پایین ارزیابی می‌شود و بازگشت سرمایه بعد از ۱۲ ماه اتفاق می‌افتد.
درایواش در حال هدف‌گیری اوپراتورهای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است؛ به ویژه‌ آن‌هایی که سوخت مورد نیاز خود را ذخیره‌سازی می‌کنند.