تجاری‌سازی نقاط کوانتومی برای تولید برچسب‌ ضدجعل سیالات

شرکت داتزنانو به دنبال تجاری‌سازی فناوری نقاط کوانتومی به‌منظور برچسب‌زنی سیالات مورد استفاده در موتورهای دیزلی است. این برچسب‌زنی به‌منظور مقابله با جعل استفاده می‌شود.

شرکت داتزنانو (Dotz Nano) به دنبال تجاری‌سازی نقاط کوانتومی برای استفاده در بخش ضدجعل است. این شرکت قصد دارد تا این نقاط را برای مقابله با جعل و محافظت از نام تجاری در بازار حلال‌های صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار دهد.
برای این کار داتزنانو شعبه‌ی جدیدی تأسیس کرده است تا تجاری‌سازی این فناوری به این شعبه سپرده شود. همچنین فناوری منحصر به فردی توسط داتزنانو توسعه داده شده‌است که این شرکت در حال ثبت پتنت مربوط به آن است.
این فناوری به‌گونه‌ای است که در آن نقاط کوانتومی برای برچسب‌زنی سیالات مورد استفاده در خودرو استفاده می‌شود. این شرکت بازار سیال‌های خروجی دیزل (DEF) را هدف قرار داده است.
DEF به‌عنوان احیا کننده‌ی کاتالیسی انتخابی برای کاهش میزان اکسید نیترژون در خروجی اگزوز موتورهای دیزلی استفاده می‌شود.
در حال حاضر کشورهای جهان به دنبال رعایت استاندارد انتشار اکسید نیتروژن براساس مصوبه سال ۲۰۱۰ هستند. از این رو استفاده از سیالات استاندارد برای تأمین این الزام، ضروری است. سیالات مورد استفاده در موتورهای دیزلی با اعمال فرآیندهای پرهزینه به محصولی تبدیل می‌شوند که این استاندارد را تأمین می‌کند. محصولات تقلبی فاقد این ویژگی هستند؛ بنابراین تفکیک میان محصول اصلی و تقلبی ضروری است.
علاوه براین، سیالاتی که استانداردها را تأمین نکنند، مشکلاتی برای موتورهای دیزلی ایجاد می‌کنند. در این موتورها، فرآیند کاتالیستی برای کاهش این گازها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استفاده از فناوری ضدجعل شرکت داتزنانو که یک نوع برچسب‌زنی است، می‌تواند اصالت محصول مورد نظر را تأیید کند.
لازم به ذکر است که بازار DEF در سال ۲۰۱۶ به رقم ۹٫۹۵ بیلیون دلار رسیده که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳  به رقم ۲۲٫۸ بیلیون دلار برسد.
سهام این شرکت طی سه ماه گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است.