افزایش ۲۰ درصدی تولید عسل با استفاده از نوعی نانوپوشش

در یکی از مزارع تولید عسل در مالزی، با استفاده از نانوپوشش میزان تولید عسل ۲۰ درصد افزایش یافته است. این نانوپوشش موجب کاهش رشد باکتری و قارچ و افزایش بهره تولید عسل در زنبورها می‌شود.

در یکی از مزارع زنبورداری مالزی، یک زنبوردار موفق شده با استفاده از فناوری‌ نانو میزان تولید عسل را افزایش دهد. او با استفاده از نوعی نانوپوشش توانسته است کارایی فرآیند تولید عسل را در مزرعه خود افزایش دهد.
داتوک سری ویلفرد مادیوس، وزیر علم، فناوری و نوآوری مالزی، در بازدید از این مزرعه گفت که در این فناوری با استفاده از نانوپوشش میزان کارایی تولید عسل ۲۰ درصد افزایش یافته است. وی‌ افزود: «این فناوری می‌تواند درآمد مردم را افزایش دهد و در عین حال روی اقتصاد کشور نیز تأثیر مثبت داشته باشد.»
مادیوس امیدوار است در کارگاهی که در همین رابطه برگزار شده، آموزش‌های لازم به افراد به ویژه جوانان داده شود تا این فناوری بتواند به خوبی توسعه یابد. دولت مالزی کارگاهی برای آموزش جوانان برگزار کرده است تا با استفاده از فناوری، صنعت تولید زنبور را در این کشور بهبود بخشد.
رضا خیری احمد از مدیران نانومالزی در حاشیه این کارگاه گفت که این کارگاه با حمایت و پشتیبانی چند دانشگاه نظیر مؤسسه تحقیق و توسعه کشاورزی مالزی و دانشگاه اناکتوس برگزار شده‌است. در این کارگاه به شرکت کنندگان نشان داده می‌شود که چگونه از این نانوپوشش در پرورش زنبور عسل استفاده کنند، به‌طوری که مطالب به‌صورت عملی و نظری به آنها آموزش داده می‌شود.
رضا خیری احمد می‌گوید: «این فناوری توسط نانومالزی معرفی شده‌است تا با استفاده از آن تولید عسل افزایش و میزان قارچ و باکتری در محیط کندو کاهش یابد.»
این فناوری به زنبورها کمک می‌کند تا عسل بیشتری تولید کنند.