دریافت گواهینامه برای خارش‌زا نبودن نانومحصولات

شرکت ایتالیایی دایرکتا پلاس گواهینامه‌ای از کامپلایف دریافت کرد که نشان می‌دهد محصولات این شرکت موجب خارش پوست نمی‌شوند. پیش از این نیز دایرکتا پلاس گواهینامه‌ی غیرسمی بودن محصولات خود را دریافت کرده بود.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) موفق به دریافت گواهینامه کامپلایف ایتالیا (Complife Italia) برای الیاف چاپ شده و غشاءهای حاوی گرافن خود شد.
کامپلایف سازمان آزمون سم‌شناسی بین‌المللی مستقل است که اقدام به صدور گواهینامه‌های بین‌المللی می‌کند. این شرکت با بررسی محصولات شرکت دایرکتا پلاس اعلام کرد که این محصولات خارشی روی پوست دست ایجاد نمی‌کنند.
جیولیو سیزارئو از مدیران شرکت دایرکتا پلاس گفت: «ما بسیار خوشحالیم که غشای G+ و الیاف چاپی تولید شده توسط شرکت ما هیچ‌گونه خارشی ایجاد نمی‌کنند. سال گذشته ما گواهینامه‌ای مبنی بر غیرسمی بودن مواد گرافنی خود دریافت کردیم. این گواهینامه در کنار گواهینامه سال گذشته، نشان از بی‌خطر بودن این محصولات دارند. مشتریان با استفاده از منسوجات گرافنی ما می‌توانند محصولات مختلفی را به بازار عرضه کنند؛ منسوجاتی که راحت بوده و از عملکرد مناسبی برخوردار هستند. ما از ایمنی محصولات خود اطمینان داریم و به این ایمنی افتخار می‌کنیم.»
شرکت دایرکتا پلاس چندی پیش همکاری مشترکی با شرکت ایترکیمیکا (Iterchimica) آغاز کرد. ایترکیمیکا شرکت توزیع کننده افزودنی‌های آسفالت در ایتالیاست. در قالب این همکاری قرار است افزودنی تقویت شده با گرافن برای آسفالت تولید شود و در این مسیر از فناوری پتنت شده‌ای استفاده خواهد شد که موجب افزایش دوام و ماندگاری سطح آسفالت جاده‌ها خواهد شد. این افزودنی جدید با استفاده از گرافن G+ شرکت دایرکتا ساخته می‌شود. پیش از این، این افزودنی در آزمایشگاه و در مقیاس کوچک تولید شد و نتایج کار شرکت ایترکیمیکا را قانع کرد که تولید پایلوت این محصول را آغاز کند. افزودنی که در این مقیاس تولید شود، می‌تواند برای پوشش‌دهی چند کیلومتر آسفالت به‌کار رود.