حضور ستاد توسعه فناوری نانو در دهمین جشنواره ملی حرکت انجمن های علمی دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

کارگروه ترویج ستاد نانو با برپایی غرفه معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران، در دهمین جشنواره ملی حرکت انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که از تاریخ ۵ الی ۷ دی‌ماه ۱۳۹۶ به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، حضور یافت.

کارگروه ترویج با هدف نمایش توانمندی‌های فناوری نانو ایران، افزایش روحیه امید و خودباوری در میان دانشجویان، آشنایی بیشتر دانشجویان با فناوری نانو، نهادسازی در حوزه ترویج و توسعه فناوری نانو در کشور و معرفی ساختار، اهداف و برنامه‌های ستاد نانو، در دهمین جشنواره ملی حرکت به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه حضور یافت.
در این جشنواره ۱۲۷ گروه شامل: ۱۰۲ گروه از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۹ اتحادیه انجمن‌های علمی و ۶ گروه بین‌المللی علمی حضور داشتند.
در طول این جشنواره علاوه بر بازدید غرفه ستاد نانو توسط دانشجویان، مسئولان انجمن‌های علمی دانشجویی، عموم مردم و بسیاری از مسئولین و آشنایی با توانمندی‌های فناوری نانو ایران، در طی برگزاری ۳۰ جلسه اختصاصی به‌صورت مجزا با دبیران انجمن‌های علمی، توضیحات لازم در خصوص نحوه ثبت نهاد ترویجی فناوری نانو، برنامه‌ها، حمایت‌ها و آیین‌نامه‌های ستاد نانو ارائه شد.
شایان‌ذکر است جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی و با تأکید بر هم‌افزایی، تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن‌های علمی دانشجویی، همه‌ساله توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی با حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود.
این جشنواره تلاش می‌کند تا مبدأ حرکتی نوین برای سازمان‌دهی فعالیت‌های علمی دانشجویی باشد. این جشنواره‌ ملی، حرکتی است ملی برای شکوفایی استعدادهای شگرف جوان خلاق و اندیشمند ایرانی، برای اعتلای ایرانو ایرانی و برای ارتقاء موقعیت و اندیشه‌های کمال‌جویی ایرانی و برای ایجاد فردایی بهتر، ایرانی آبادتر و آزادتر در پرتو اراده‌ و استعدادهای جامعه دانشجویی کشور.