مهلت ثبت‌نام در چالش بهبود خواص مهندسی کامپوزیت‌های پلیمری با استفاده از فناوری نانو؛ ١۶ دی

مهلت ثبت‌نام در چالش‌ نوآوری بهبود خواص مهندسی کامپوزیت‌های پلیمری با استفاده از فناوری نانو تا ۱۶ دی‌ماه تمدید شد.

بنا بر اعلام دبیرخانه چالش‌های نوآوری و فناوری نانو به‌منظور فراهم نمودن فرصت بیشتری برای تکمیل و ارسال طرح‌ها از سوی فناوران و پژوهشگران، مهلت ثبت‌نام در چالش نوآوری «بهبود خواص مهندسی کامپوزیت‌های پلیمری با استفاده از فناوری نانو» تا تاریخ ۱۶ دی‌ماه سال جاری تمدید گردید. ازاین‌رو پژوهشگران، فناوران و شرکت‏های خلاق و نوآور علاقه‌مند به شرکت در این چالش نوآوری تا این تاریخ فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی چالش (nanochallenge.ir) فرم پیش‌نویس طرح را دریافت و نسبت به ثبت طرح پیشنهادی خود اقدام نمایند.
چالش‌ نوآوری فوق که از یازدهم آذرماه فرآیند ثبت‏نام مرحله اول آن‌ آغاز شده‌است، طی دو مرحله برگزار خواهد شد. در مرحله اول شرکت‌کنندگان طرح مفهومی خود را در قالب چارچوب مشخص شده از سوی دبیرخانه چالش‌ها ثبت نموده و در مرحله دوم صاحبان طرح‌های برگزیده نمونه آزمایشگاهی از طرح خود را تولید و ارائه خواهند نمود. از صاحبان طرح‌های برتر مرحله اول چالش دعوت می‌شود، هم‌زمان با سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی مستربچ و کامپاندهای پلیمری، طرح خود را در حضور جمعی از سرمایه‌گذاران و حامیان بالقوه ارائه نمایند. گفتنی است که به طرح‏های منتخب مرحله اول از نگاه متقاضیان و سرمایه‌گذاران و نیز کمیته ارزیابی چالش، هرکدام ۵۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی شامل کمک‌هزینه نقدی و اعتبار استفاده از خدمات و تجهیزات شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو به‌منظور ساخت نمونه اولیه در مرحله دوم چالش اعطا خواهد شد. برگزیدگان مرحله نخست، دو ماه فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی، یک «نمونه آزمایشگاهی» مطابق با طرح اولیه خود بسازند یا نمونه اولیه خود را تکمیل نمایند.
در پایان به طرح‌های برگزیده مرحله دوم تسهیلات حمایتی ویژه‌ای از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در جهت تجاری‌سازی آن‌ها تعلق خواهد گرفت و سه طرح برتر نهایی نیز از جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی به همراه تسهیلات تجاری‌سازی بهره‌مند خواهند شد. علاقه¬مندان می¬توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه ثبت‌نام، شرایط ارسال طرح، جوایز و غیره) به پایگاه اینترنتی چالش (nanochallenge.ir) مراجعه نمایند.