پیش‌بینی بازار نقاط کوانتومی در حوزه‌ی نمایشگر تا سال ۲۰۲۳

براساس یک مطالعه‌، ارزش بازار نقاط کوانتومی در بخش نمایشگر تا سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۸۹۳ میلیون دلار پیش‌بینی می‌شود. آمریکای شمالی بیشترین سهم و منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه بیشترین رشد را در این بازه‌ی زمانی تجربه خواهند کرد. سامسونگ و الجی بزرگترین مصرف‌کننده‌های این نقاط هستند.

پیش‌بینی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بازار نقاط کوانتومی در بخش نمایشگر با رشد ۲۴٫۹۶ درصدی تا سال ۲۰۲۳ به رقم ۳۸۹۳ میلیون دلار خواهد رسید. در میان نقاط کوانتومی مختلف، نقاط کوانتومی حاوی کادمیم بیشترین سهم را در حوزه‌ی نمایشگر دارند و رشد این نقاط در حدود ۲۰ درصد پیش‌بینی می‌شود.
در بخش کاربردها نیز تولید تلویزیون بیشترین سهم را در این حوزه دارد و رشد نقاط کوانتومی در این بخش ۲۶ درصد پیش‌بینی می‌شود. در میان صنایع نیز صنعت الکترونیک مصرفی بیشترین سهم را در این بازار دارد که این صنعت نیز با رشد ۲۷ درصدی روبرو خواهد بود.
در میان کشورهای جهان، منطقه‌ی آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار را دارد. ساخت نمایشگر در این منطقه بیشترین استفاده از نقاط کوانتومی را دارد. این در حالی است که منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه بیشترین رشد را در بازار نقاط کوانتومی دارد. شرکت‌های سامسونگ و الجی بیشترین مصرف کننده نقاط کوانتومی در حوزه‌ی نمایشگر هستند.
نقاط کوانتومی بلورهای نیمه‌هادی بسیار کوچکی هستند که می‌توانند نور را به رنگ تبدیل کنند که این کار را با کارایی بالا انجام می‌شود. در حال حاضر پذیرش نقاط کوانتومی در حوزه‌های مختلف با نرخ بالایی در حال انجام است، به‌طوری که دامنه‌ی استفاده از این ماده رو به افزایش است. استفاده از نقاط کوانتومی در نمایشگرها موجب کاهش مصرف انرژی و افزایش کیفیت رنگ می‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل اقبال به سوی نقاط کوانتومی و رشد بازار این حوزه در بخش نمایشگر، افزایش کارایی انرژی است. از سوی دیگر به دلیل وجود ترکیبات سمی نظیر فلزات سنگین، رشد بازار با موانعی روبرو است. این در حالی است که بزرگترین مصرف کنندگان این ماده نظیر شرکت‌های سامسونگ و الجی در حال تشویق شدن برای استفاده از نقاط کوانتومی عاری از کادمیم هستند.
بازار نقاط کوانتومی در بخش نمایشگر به بخش‌های مختلف نظیر تلفن هوشمند، نمایشگرهای کامپیوتر شخصی، تبلت و تلویزیون تقسیم‌بندی می‌شوند.