باند ضدمیکروب التیام دهنده‌ی زخم تجاری‌سازی می‌شود

شرکت امبد بیوساینس موفق به جذب سرمایه برای تجاری‌سازی لایه‌نازک حاوی نقره برای التیام زخم‌ها شده‌است. آزمون بالینی این فناوری روی بیماران در حال انجام است.

امبد بیوساینس (Imbed Biosciences) یکی از شرکت‌های نوپا در فیتبورگ است که روی توسعه‌ی فناوری لایه نازک برای التیام زخم‌ها کار می‌کند. این شرکت موفق به جذب سرمایه از سوی برخی سرمایه‌گذاران شده‌است. یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تولید لوازم التیام زخم قصد دارد با شرکت امبد وارد همکاری مشترک شود تا فناوری Microlyte Ag تجاری‌سازی شود.
Microlyte Ag فناوری پتنت شده‌ای است که در آن لایه‌نازک با ضخامت بسیار کم استفاده شده و روی آن ذرات نقره قرار داده می‌شود. این نانوذرات با از بین بردن باکتری‌ها می‌توانند روند بهبودی زخم را تسریع کنند.
بیمارستانی در کارولینای شمالی اقدام به استفاده از فناوری Microlyte Ag برای درمان ۱۰۰ بیمار کرده تا آزمون بالینی روی این فناوری انجام شود. نتایج این آزمون بهار سال جاری میلادی ارائه خواهد شد. در پروژه‌ای جداگانه، پزشکان ۲۵ بیمارستان مختلف در امریکا از این فناوری استفاده خواهند کرد. هدف این است که زخم‌های ایجاد شده در جراحی، زخم‌های مزمن پوست یا سوختگی روی بدن با استفاده از این فناوری التیام یابد.
آگاروال از محققان این پروژه می‌گوید: «بیمارانی که از این فناوری استفاده کرده‌اند، می‌گویند که زخم‌های آن‌ها در مدت یک سال گذشته با هیچ فناوری بهبود نیافته، با این محصول درمان شده‌است. این نتایج بسیار امیدوار کننده است.»
آگاروال از جمله افرادی است که این فناوری را ابداع کرده و در حال حاضر به‌عنوان محقق در دانشگاه ویسکونسن مادیسون فعالیت دارد.
امبد در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده و در حال حاضر ۸ کارمند دارد. این شرکت اخیراً موفق به جذب ۱٫۶ میلیون دلار سرمایه شده‌است که بخشی از آن به‌صورت نقد و بخشی نیز با تسویه حساب بدهی‌های این شرکت انجام شده‌است. امبد قصد دارد تا سرمایه‌ی خود را به بیش از ۵ میلیون دلار افزایش دهد. البته محصولات دیگری نیز توسط این شرکت به بازار عرضه خواهد شد که یکی از آن زیست‌فیلم‌های فلزی است که موجب درمان زخم‌های عفونی می‌شود.