واگذاری امتیاز توزیع نانومواد در بازار ژاپن به یک شرکت ژاپنی

شرکت گرولتکس (Grolltex) برای کسب سهم بازار ژاپن، امتیاز توزیع نانومحصولات خود را به شرکت ناکائو اینترنشنال واگذار کرد. با این کار گرولتکس صنعت الکترونیک ژاپن را به عنوان یکی از مصرف‌کنندگان گرافن، هدف قرار داده است.

شرکت گرولتکس (Grolltex)، یکی از تولیدکنندگان گرافن، اخیراً قراردادی با شرکت ژاپنی ناکائو اینترنشنال منعقد کرده تا نمایندگی توزیع محصولات خود را به این شرکت واگذار کند. قرار است ناکائو وظیفه توزیع نانومحصولات گرولتکس را در صنعت الکترونیک ژاپن به عهده گیرد.

با این توافق‌نامه شرکت ناکائو می‌تواند مواد گرافنی تک‌لایه را برای تأمین نیاز صنعت ژاپن به این کشور وارد کند. ناکائو یکی از واردکنندگان مواد و قطعات الکترونیکی از آمریکا به ژاپن است. این مواد و قطعات بیشتر در حوزه دفاعی، زیست‌فناوری و دیگر فناوری های بالا استفاده می‌شوند.

جف درا، مدیرعامل شرکت گرولتکس، می‌گوید: «از این که شرکت ناکائو به‌عنوان نماینده ما قرار است نانومحصولات گرولتکس را در بازار ژاپن عرضه کند، بسیار خوشحالیم. این شرکت طی سال‌های گذشته توانسته فناوری‌های مختلفی را به بازار ژاپن وارد کند.» براساس اظهارات درا، بازار ژاپن از نظر راهبردی اهمیت زیادی دارد و این بازار پتانسیل‌های بالایی برای گرولتکس دارد. در صورت موفقیت در کسب سهم بازار ژاپن، گرولتکس موفق شده گام مهمی در مسیر رشد کسب و کار خود بردارد.

شرکت گرولتکس برای تولید گرافن از فناوری پتنت‌شده‌ای استفاده می‌کند که برای اولین بار در دانشگاه کالیفرنیا ابداع شده است. این فناوری امکان تولید تک لایه‌هایی از مواد دوبعدی نظیر گرافن را فراهم می‌کند. این شرکت در حال نزدیک شدن به تولید نیترید بور هگزاگونالی تک لایه است که به آن گرافن سفید گفته می‌شود. قرار است این محصول نیز به بازار عرضه شود. نیترید بور هگزاگونالی از جمله مواد عایق ایزوالکتریک بوده که ساختار مشابه گرافن دارد.

گرولتکس یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو است که علاوه بر بخش مواد، در بخش تجهیزات نیز فعالیت دارد، به‌طوری که تجهیزات مورد نیاز برای تولید مواد دو بعدی را تولید می‌کند. این شرکت‌ همکاری‌های راهبردی مختلف با شرکت‌های دیگر دارد.