ساخت نانوابزار مشخصه‌یابی توسط یک شرکت نوپا

لیون نانو سیستمز (Lion Nano-Systems) یک شرکت نوپا در لوکزامبورگ است که با ترکیب دو روش مشخصه‌یابی با هم، اقدام به ساخت نانوابزار جدیدی کرده است که می‌توان با استفاده از آن، از مواد با قدرت تفکیک ۱۰ نانومتر تصویربرداری کرد.

شرکت لوگزامبورگ آیون اپتیکال نانو سیستمز ملقب به لیون نانو سیستمز (Lion Nano-Systems) یک شرکت نوپاست که از مؤسسه‌ی علم و فناوری لوگزامبورگ انشعاب یافته است. این شرکت اخیراً گام‌های بلندی برای توسعه برداشته است.
لیون نانوسیستمز موفق به توسعه ابزار آنالیزی شده که به دانشمندان اجازه می‌دهد تا مشخصه‌یابی را در مقیاس‌های بسیار کوچک انجام دهند. این ابزار مشخصه‌یابی باید با همکاری بخش صنعتی و دانشگاهی به دستگاهی تبدیل شود تا بتوان آن را به‌صورت تجاری مورد استفاده قرار داد.
ابزاری که محققان شرکت لیون ساخته‌اند VECTOR 500 SIMS نام دارد که در واقع ترکیبی از یک میکروسکوپ یونی بسیار قوی و طیف‌سنجی جرمی یون ثانویه است که با استفاده از آن‌ها می‌توان به دانشمندان و محققان این امکان را داد که با قدرت تفکیک ۱۰ نانومتری اقدام به تصویر برداری و مشخصه‌یابی کرد.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت لیون نانوسیستمز این دستگاه به ابزاری قدرتمند در بخش فناوری‌ نانو تبدیل خواهد شد، به‌طوری که محققان بخش سم‌شناسی نانوذرات، فتوولتائیک، نیمه‌هادی‌ها، باتری یون لیتیم، فولاد، پزشکی و آرایشی و بهداشتی می‌توانند از مزیت‌های این فناوری بهره‌برداری کنند.