عرضه توانمندی‌های ۵ شرکت ایرانی در بخش قطعه و لوازم خودرو

توانمندی ۵ شرکت دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه خودرو اندونزی به نمایش درآمد. این شرکت‌ها بخشی از دستاوردها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران را در بخش قطعات و لوازم خودرو به نمایش گذاشتند.

نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو اندونزی که از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ مارس ۲۰۱۸ (۴-۲ فروردین ۱۳۹۷) در جاکارتا برپا شده، میزبان ده‌ها شرکت‌ها خارجی است که برای توسعه بازار و نمایش توانمندی‌های خود در این نمایشگاه حضور دارند. نمایشگاه قطعات خودرو جاکارتا بزرگ‌ترین جایگاه تجارت بین‌المللی ASEAN (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) در صنعت خودرو محسوب می‌شود. این رویداد، گردهمایی و بازاری برای تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان بین‌المللی است تا آخرین قطعات خودرو، تجهیزات، ابزار، فناوری‌ها و روش‌های فناورانه خود را به مخاطبان و تعمیرکاران حرفه‌ای از سراسر آسیا و کشورهای دیگر ارائه دهند. ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو به همراه ۵ شرکت فعال در حوزه فناوری‌نانو در این نمایشگاه حضور داشتند. پارسا پلیمر شریف، نانوآریسا پوشش، شرکت مهندسی سطح سوین پلاسما و شرکت سیمین مهر توس از جمله شرکت‌هایی بودند که در این نمایشگاه به عرضه دستاوردهای خود پرداختند.

شرکت پارساپلیمر شریف در حوز مواد نانوکامپوزیتی فعالیت دارد که برای داشبورد خودروها، قطعات ضدخش و برای تریم داخل خودرو مواد آنتی‌باکتریال تولید می‌کند.  شرکت نانوآریساپوشش نیز  دارای فناوری رنگ‌های ضدخوردگی است که می‌تواند برای شرکت‌های خودروساز جذاب باشد. سوین پلاسما و سیمین مهر توس نیز در بخش نانوپوشش‌های سخت فعالیت دارند پوشش‌هایی که برای قطعات داخلی خودرو مناسب است.

در نمایشگاه سال جاری، ۲۵ کشور مختلف محصولات و فناوری‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند. بازار بزرگ کشور اندونزی فضای مناسبی برای توسعه بازار فناوری‌های شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود.