رهاسازی ترکیبات تسکین دهنده درد از طریق پوست با نانوکره

نانوسفیر هلث ساینس (NanoSphere Health Science) فرمولاسیون جدیدی برای رساندن ترکیبات موجود در شاهدانه برای تسکین درد ارائه کرده‌است که از طریق پوست به سرعت جذب می‌شود. برای این کار از نانوکره‌ها استفاده شده‌است.

با توجه به تحقیقات گسترده پیرامون صنعت شاهدانه، این صنعت در مدت زمان بسیار کوتاهی، پیشرفت قابل توجهی داشته و محصولات ایمن‌تر و هوشمندتری وارد بازار کرده‌است. شرکت‌های زیست‌فناور در حال شکستن سدها هستند تا بدنامی این محصول از بین رفته و پذیرش اجتماعی آن گسترش یابد. این ماده می‌تواند ابزار مناسبی برای درمان بیماری‌ها و جایگزین مناسبی برای مواد اعتیادآور باشد.
نانوسفیر هلث ساینس (NanoSphere Health Science) از شرکت‌های پیشرو در بخش تحقیق و توسعه این فناوری است که به این صنعت کمک می‌کند تا محصولات جدیدی به بازار عرضه کند؛ محصولاتی که اثرات منفی جانبی ندارند.
نسل جدید این محصولات از فرمولاسیون Transdermal NanoSerum بهره‌مند است که برای رهاسازی هوشمند ترکیبات شاهدانه از سامانه‌ای موسوم به NanoSphere Delivery System استفاده می‌کند. در این محصول از اولین سامانه رهاسازی مبتنی بر نانوذرات برای شاهدانه استفاده شده‌است. NanoSerum می‌تواند از سد خونی مغز عبور و به ۵ لایه از پوست نفوذ کند. با این کار می‌توان ترکیبات شاهدانه را در مدت سه دقیقه وارد جریان خون کرد.
این فناوری دارای بالاترین نرخ کارایی و فعالیت‌زیستی است، به‌طوری که در ۲۰۱۷ Dope Cup برای بهترین شیوه انتقال از پوست، به عنوان فناوری منتخب شناخته شد. این روش به گونه‌ای طراحی شده که بتوان دارو را از طریق پوست به جریان خون برساند. برخلاف بسیاری از برچسب‌های پوستی، این فناوری به سرعت جذب پوست می‌شود و قادر به تسکین درد در نقطه‌ای مشخص در بدن است. این فناوری امکان رساندن دارو و جذب سریع آن را فراهم می‌کند؛ بدون این که زحمت زیادی داشته باشد.
هرچند تا کنون موفقیت‌های زیادی به‌دست آمده اما این محصول در اول راه است و هنوز فرصت‌های زیادی در پیش است که محققان این شرکت باید روی آن کار کنند. افزایش ایمنی، ایجاد گزینه‌های غیر از استعمال دخانی این ماده و همچنین اثربخش‌تر کردن این ترکیب از جمله حوزه‌هایی است که باید این شرکت روی آن کار کند.