رشد سالانه ۲۰ تا ۴۵ درصدی بازار سامانه‌های لایه‌نشانی اتمی

براساس گزارشی که یکی از مؤسسه‌های تحقیقاتی منتشر کرده، بازار سامانه‌های لایه‌نشانی اتمی تا سال ۲۰۲۲ هر ساله رشد ۲۰ تا ۴۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

اخیراً گزارشی در حوزه‌ی بازار فروش سامانه‌های لایه‌نشانی اتمی منتشر شده که در آن به بررسی جزئیات بازار نظیر حجم بازار، چالش‌ها، فرصت‌های رشد، بازیگران اصلی و عوامل مؤثر در بازار پرداخته شده‌است.

براساس پیش‌بینی این گزارش، بازار سامانه‌های لایه‌نشانی اتمی در جهان تا سال ۲۰۲۲ رشد ۲۰ تا ۴۵ درصد در سال را تجربه خواهد کرد.

در بخشی از این گزارش، بازار جهانی سامانه‌های لایه‌نشانی اتمی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ به تفکیک منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است. براساس داده‌های این گزارش، در سال ۲۰۱۲ بالاترین حجم بازار به چین تعلق داشته و بعد از آن منطقه جنوب شرق آسیا قرار داشت. هند در رتبه سوم حجم بازار در سال ۲۰۱۲ و آمریکا، ژاپن و اروپا در رتبه‌های بعدی قرار داشته‌اند.

در سال ۲۰۱۶، اروپا بالاترین حجم بازار را به خود اختصاص داده بود، اما منطقه‌ی جنوب شرق آسیا و آمریکا با فاصله بسیار کم بعد از اروپا قرار دارند. هند نیز رشد قابل توجهی در سال ۲۰۱۶ داشته اما چین با افت بسیار زیادی در کنار ژاپن قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ وضعیت بازار به شکل قابل توجهی تغییر کرده‌است، به‌‌طوری که چین سهم خود را به اروپا، هند و منطقه جنوب شرق آسیا واگذار کرده‌است.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۲، آمریکا بالاترین حجم بازار را خواهد داشت و بعد از آن هند در رتبه‌ی دوم خواهد بود. چین و اروپا در رتبه‌ی دوم و سوم قرار گرفته و ژاپن به رتبه‌ی چهارم بازار می‌رسد. در این میان منطقه جنوب شرق آسیا با افت بالایی، جایگاه سال ۲۰۱۲ خود را از دست خواهد داد.

filereader.php?p1=main_1679091c5a880faf6