ثبت پتنت در کره‌جنوبی با موضوع نانوکامپوزیتی برای باتری یون لیتیم

شرکت نانووان (Nano One) که به دنبال تولید مواد نانوکامپوزیتی به‌منظور استفاده در باتری‌ یون لیتیم است، موفق به ثبت پتنتی در کره‌جنوبی شده‌است.

استفان کمپل از شرکت نانووان (Nano One) اعلام کرد که این شرکت موفق به ثبت پتنتی در کره‌جنوبی شده‌است. کمپل می‌گوید: «نانووان در حال حاضر پتنت‌های مختلفی را روی فرآیندهای مستقیم شیمیایی برای تولید باتری به‌ ثبت رسانده‌است. این پتنت‌ها به موضوع تجهیزات، مواد و روش‌های مورد استفاده در تولید باتری یون‌لیتیم نیز مربوط می‌شود. ما در حال حاضر برای ثبت ۳۰ پتنت اقدام کرده‌ایم و قصد داریم این پتنت‌ها را در کشورهای مختلف به‌ویژه آمریکا، کانادا، کره‌جنوبی، ژاپن و تایوان به‌ ثبت برسانیم. این پتنت اخیر نیز در این راستا و به منظور حفظ مالکیت فکری و تثبیت موقعیت جهانی ما در حوزه‌ی باتری‌های یون لیتیم است.»

شرکت نانووان در حال توسعه‌ی فناوری‌های پتنت شده‌ای است که امکان تولید باتری‌های ارزان قیمت و با عملکرد بالا را فراهم می‌کند. این باتری‌ها را می‌توان در خودروهای برقی، ادوات الکترونیکی و سامانه‌های ذخیره‌سازی انرژی به کار گرفت. در این فناوری از نانوساختارهای مختلفی استفاده شده که موجب انعطاف‌پذیری باتری می‌شود. این نانوساختارها عملکرد باتری را بهبود داده و فرصت‌های تازه‌ای برای این شرکت ایجاد می‌کنند.

شرکت نانووان از فرآیند سه مرحله‌ای برای تولید استفاده می‌کند و تجهیزات مورد استفاده آن‌ها نیز تجهیزات عمومی در صنعت است. شرکت نانووان یک خط تولید پایلوت برای تولید این باتری‌ها ایجاد کرده تا امکان تولید انبوه باتری را در این خط پایلوت مورد آزمایش قرار دهد.

این خط تولید با حمایت مالی دولت کانادا و در قالب برنامه‌ی حمایتی از سوی نهادهایی موسوم به ASIP و ISED صورت گرفته است. نانووان همچنین از سوی برنامه NRC-IRAP کانادا مورد حمایت قرار گرفته است. ماموریت نانووان تجاری‌سازی فناوری پتنت شده در حوزه‌ی تولید باتری یون لیتیم بوده که می‌تواند به تولید مواد کامپوزیتی نانوساختار ختم شود.