فناوری تصفیه‌ی آب و پساب شرکت‌های نانویی ایرانی در راه چین

در حاشیه‌ی نمایشگاه آب و تصفیه‌ی پساب آکواتک ۲۰۱۸ چین، سه شرکت‌ نانویی ایرانی توانمندی‌های خود را به شرکت‌های چینی معرفی کرده و زمینه‌های همکاری مشترک میان دو کشور در حوزه‌ی فروش محصولات و خدمات بررسی شد. در این نشست‌ها، شرکت‌های چینی نسبت به فناوری‌ ایرانی ابزار علاقه‌مندی کردند تا از این فناوری‌ها برای حل چالش آب در چین استفاده کنند.

نمایشگاه سه روزه‌ی آکواتک ۲۰۱۸ چین به پایان رسید و شرکت‌های ایرانی پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر، دانش پژوهان صنعت نانو و پالایش پلاسما صنعت علاوه بر بازدید از غرفه‌های شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود پرداختند که با استقبال شرکت‌های چینی روبرو شد.

این نمایشگاه فرصت مناسبی بود تا شرکت‌های نانویی ایرانی فعال در حوزه‌ی آب بتوانند گفتگوی نزدیکی با شرکت‌های چینی داشته باشند. از این رو، روز دوشنبه ۱۴ خرداد ۹۷ بازدیدی از  (China Yixing Industrial Park for Environmental Science & Technology ES&TP)  انجام شد. این پارک که در ۲۰۰ کیلومتری شانگهای واقع شده، یک پارک صنعتی تخصصی در حوزهه‌ی آب و تصقیه‌ پساب است. در حال حاضر ۱۷۰۰ شرکت در این پارک مستقر بوده که فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی به‌منظور توسعه‌ی بازار است. در این راستا بازدیدی از این پارک انجام شد و پس از آن، برنامه نشست شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های چینی  در قالب برنامه‌ی Match making برگزار شد. در این نشست شرکت‌های ایرانی به معرفی فعالیت‌ها و تشریح فناوری‌های خود پرداختند. در پایان جلسه یکی از شرکت‌های چینی برای همکاری مشترک ابراز علاقه‌مندی کرد. مقرر شد مشکلات و چالش‌های طرف چینی به شرکت‌های ایرانی ارائه شود تا با توجه به توانمندی طرف ایرانی، راهکارهای پیشنهادی برای حل این مشکلات از سوی شرکت‌های ایرانی به طرف چینی ارائه شود.

روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد شرکت‌های نانویی ایرانی بازدیدی از پاویون ایران داشتند. این بازدید با حضور مدیر و کارشناسان این پاویون انجام شد. در این نشست نیز نانومحصولات ایرانی حوزه‌ی آب و تصفیه‌ی پساب معرفی شدند و شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر با یکی از شرکت‌های چینی در خصوص همکاری مشترک به نقاط مشترک اولیه‌ای رسید. مقرر شد کارشناسان پاویون ایران روی فرصت‌های همکاری مشترک میان شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر و طرف چینی کار کنند تا پروژه‌های همکاری مشترک میان دو شرکت تعریف شود.

 filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636