سرمایه‌گذاری یک میلیون دلاری روی فناوری نانوچاپ سه بعدی

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی نانوچاپ موفق به دریافت سرمایه‌ی یک میلیون دلاری به‌منظور توسعه‌ی محصول و بازار خود شده‌است. این شرکت فناوری پتنت‌شده‌ای دارد که می‌تواند تصاویر دوبعدی را به سه‌بعدی تبدیل کند.

دابل هلیکس اپتیکس(Double Helix Optics) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی نانوچاپ سه‌بعدی است. این شرکت اخیراً به‌عنوان یکی از استارت‌آپ‌های با پتانسیل بالا شناخته شده و یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌ لومینیت دریافت کرده‌است.

فناوری پتنت شده‌ی این شرکت موسوم به Light Engineering™  می‌تواند تصاویر دوبعدی را به سه‌بعدی تبدیل کند و به دانشمندان اجازه دهد تا با سرعت و دقت بیشتری به بررسی بیماری‌ها بپردازند.

این جایزه‌ی یک میلیون دلاری بعد از کاندید شدن بیش از ۱۲۵ شرکت برای دریافت آن و رقابت نفس‌گیر میان آن‌ها به شرکت دابل‌هلیکس تعلق گرفت.

تقاضا برای اطلاعات سه‌بعدی در حال افزایش بوده و کاربردهای آن رو به گسترش است. این فناوری جدید موجب شده تا بر برخی محدودیت‌های موجود غلبه شود و اطلاعات زیاد و دقیقی درباره‌ی تصاویر به‌دست آمده از حوزه‌های مختلف، ارائه شود.

ماژول SPINDLE® ۳D  قابلیت ترکیب شدن با میکروسکوپ‌های رایج، دوربین‌ها و ادوات اپتیکی را دارا بوده و به کاربر اجازه‌ می‌دهد تا تصاویر سه بعدی با قدرت تفکیک بالا ایجاد کند. با این کار می‌توان در سطح مولکولی به بررسی  ساختارهای مختلف پرداخت. این فناوری دقت بالایی داشته و می‌توان از آن برای حوزه‌های مختلف نظیر روباتیک، بازرسی و دید ماشینی استفاده کرد.

این فناوری اولین بار توسط رافائل پیستون از دانشگاه کلرادو توسعه یافت. دابل هلیکس برای برنامه لومینت درخواست داد تا بتواند این فناوری را برای استفاده در حوزه‌هایی نظیر علوم زنده، کشف دارو و دید ماشینی توسعه دهد.

برنامه لومینت برای حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی اپتیک تدارک دیده شده‌است و به شرکت‌های در حال رشد کمک می‌کند تا بازار و محصول خود را توسعه دهند. یکی از اهداف این برنامه، غلبه بر چالش‌های موجود در حوزه‌ی اپتیک، فتونیک و تصویربرداری است.

ماژول SPINDLE® ۳D به همراه نرم‌افزار ۳DTRAX در حال حاضر به بازار عرضه شده‌است.