سفارش خرید گرافیت برای تولید صنعتی گرافن

شرکت گریت لیکس گرافیت، سفارش خریدی از یکی از تولیدکنندگان گرافن دریافت کرده‌است. قرار است کنسانتره گرافیت این شرکت برای تولید گرافن مورد استفاده قرار گیرد.

گریت لیکس گرافیت (Great Lakes Graphite) اعلام کرد که این شرکت سفارش خرید اولیه از یکی از تولیدکنندگان گرافن در آمریکا دریافت کرده‌است. به دلیل مسائل رقابتی، نام این شرکت افشا نشده‌است.

مایکل کوسیا، از مدیران شرکت گریت لیکس گرافیت می‌گوید: «بعد از طی مراحل اولیه‌ی همکاری مشترک با این شرکت، ما از تولید آزمایشی به سوی سفارش خرید حرکت کرده‌ایم. مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که قصد دارند همکاری با ما را ادامه دهند و از ما به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی مواد اولیه استفاده کنند. ما نیز خوشحالیم که فرصتی ایجاد شده تا از گرافیت با کیفیتی که تولید می‌کنیم، برای توسعه‌ی فناوری دیگری استفاده شود. در حال حاضر ما کار خود را در مقیاس کیلوگرمی آغاز کرده‌ایم و قرار است با این میزان مواد، تولید اولیه انجام شود. هر چند که حجم سفارش اولیه خیلی زیاد نیست، اما این شرکت قصد دارد تا در ادامه، مقیاس خرید خود را طی ماه‌های آینده به مقیاس تن برساند.»

پاول گورمن، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «ما فرصتی پیدا کردیم تا قابلیت‌های محصول خود را برای تولید محصولات دیگر به اثبات برسانیم. این همکاری مشترک برای ما جالب است؛ زیرا خرید یک شرکت تولیدکننده‌ی گرافن گواه بر این حقیقت است که بازار گرافن در حال رسیدن به بلوغ بوده و رشد قابل توجهی را تجربه کرده است، به‌طوری که از محیط آزمایشگاهی به سمت استفاده صنعتی در حال حرکت است.»

در حال حاضر شرکت مهمی در بخش تولید گرافیت در آمریکای شمالی وجود ندارد؛ این درحالی است که قیمت و تقاضا در حال افزایش است. گریت لیکس یکی از اولین شرکت‌های تولید کننده‌ی گرافیت در این منطقه است که تلاش دارد مواد و خدمات با کیفیت ارائه دهد. در حال حاضر این شرکت کنسانتره‌ی گرافیت طبیعی با کیفیت بالا را از برزیل تأمین می‌کند.