تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر توسط LG

شرکت الجی (LG) اعلام کرد به زودی نمایشگرهای OLED قابل خم‌شدن را تولید می‌کند. برای ساخت این نمایشگرها، الجی فناوری جدید لایه‌نشانی اتمی (ALD) جدیدی را ارائه کرده است.

شرکت الجی در حوزه تولید LCD و LED در میان تولیدکنندگان پیشرو جهان قرار دارد. در گزارشی که اخیرا در وب‌سایت ETnew منتشر شده، اعلام شد که الجی قصد دارد از سال آینده تولید OLEDهای انعطاف‌پذیر خود را آغاز کند. این اولین نمایشگر OLED قابل‌خم شدن این شرکت است. الجی چند سالی است که روی توسعه این فناوری کار می‌کند.

در این گزارش آمده است، الجی با همکاری شرکت دیگری اقدام به تولید این نمایشگرها خواهد کرد، اما هنوز نام این شرکت منتشر نشده است. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی نظیر گوگل و ماکروسافت قصد وارد شدن به رقابت‌ برای تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر را دارند.

شرکت الجی برای تولید این نمایشگرها، فناوری جدید لایه‌نشانی اتمی (ALD) را ابداع کرده است که به جای فناوری رایج لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار (CVD) استفاده می‌شود. این فناوری برای ایجاد لایه محافظ در برابر رطوبت و اکسیژن به کار خواهد رفت تا سطح پنل‌های انعطاف‌پذیر OLED را محافظت کند.

البته تنها الجی نیست که وارد این حوزه شده و صحبت‌هایی از تولید چنین نمایشگری توسط سامسونگ مطرح شده‌است. سامسونگ پیش از این گفته بود که در حال تولید نمایشگر تلفن همراه با خاصیت خم‌پذیری است. احتمالا سامسونگ قصد دارد که این فناوری را به‌صورت انحصاری برای تلفن‌های همراه خود به کار برد.

هواوی نیز روی ساخت تلفن‌های همراه انعطاف‌پذیر کار می‌کند، البته هنوز مشخص نیست که این تلفن‌های همراه کاملا انعطاف‌پذیر هستند یا نه. در پتنت‌های شرکت‌هایی مانند سامسوسنگ خم‌پذیری به‌صورت کامل انجام می‌شود. احتمالا در سال ۲۰۱۹ شاهد ورود این نوع تلفن‌های همراه به بازار باشیم.

شرکت‌های چینی نظیر شیائومی نیز اعلام کرده‌اند که در حال کار روی ساخت تلفن‌های همراه انعطاف‌پذیر هستند.