بازدید هیأت بازرگانی و آموزشی عراق از نمایشگاه فناوری نانو

مسئولان دانشگاه موصل از یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو بازدید کردند. هدف از این بازدید امکان همکاری با شرکت های ایرانی در حوزه فناوری نانو است.

در این بازدید عامر حمدون، نایب رئیس اتاق بازرگانی موصل، در مورد همکاری با ایران گفت: «هیأتی از نخبگان تجاری عراق به‌منظور آغاز همکاری با تجار ایرانی در نمایشگاه فناوری نانو حضور یافتند و امیدواریم که این بازدید منجر به همکاری مشترک شود تا بتوانیم نمایندگی انحصاری محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین و فناوری نانو را در اختیار بگیریم.» 
وی در ادامه افزود: « ایران کشوری پهناور و پیشرفته به لحاظ علمی و دانشی است. من قبل از نایب رئیسی اتاق بازرگانی، یک تاجر هستم و به محصولات مختلف مانند لاستیک نانویی و جوراب نانویی علاقه‌مندم.»
موفق یحیی حمدون، رئیس دانشگاه موصل، نیز علت حضور خود را امکان آموزش فناوری نانو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه موصل عنوان کرد و گفت: «قصد داریم شرایط لازم برای اشتراک علمی و انتقال استاد به دانشگاه موصل را بررسی کنیم و علاوه بر آن دوره‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت فناوری نانو در عراق برگزار کنیم.»
وی در ادامه افزود: «دانشجویانی داریم که برای تحصیل علوم نانویی به آمریکا رفته‌اند، اما قصد داریم برای به‌روزرسانی دانش این دانشجویان از توان علمی ایران استفاده کنیم.»
وی در ادامه خاطرنشان کرد: «در بازدید از نمایشگاه، دستاوردهای ایرانی در عرصه‌ی فناوری نانو بالاتر از انتظار ما بود. ایران در این زمینه بسیار پیشرفت کرده‌است. دلیل پیشرفت ایران در حوزه‌ی فناوری نانو، آموزش دانش آموزان و ایجاد خلاقیت از مقاطع پایین تحصیلی در مدارس است. دانشگاه موصل با وجود ۵ دانشگاه فنی مهندسی و ۷۵ هزار دانشجو در نظر دارد سطح همکاری‌های علمی خود را با ایران گسترش دهد.»