در نشست ستاد با انجمن‌های صنعتی در نمایشگاه

در حاشیه‌ی نشست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با انجمن‌های صنعتی، تفاهم‌نامه‌ی کمک به رسوخ فناوری نانو در صنایع لوازم خانگی نیز امضا شد.

این نشست در دومین روز از نمایشگاه با حضور انجمن شیر‌آلات، انجمن تولید‌کنندگان رنگ و رزین، انجمن حمل و نقل ریلی، انجمن سیم و کابل، انجمن لوازم خانگی، انجمن مهندسی دریا، دکتر سعید سرکار و کارگروه صنعت و بازار برگزار شد. 
نمایندگان انجمن‌ها در ابتدا نیازهای خود را مطرح کردند و خواستار یافتن راهکار برای حل معضلات صنعت مانند جلوگیری از آلودگی محیط زیست، ارتقای کیفیت محصولات، افزایش رقابت‌پذیری در بازار و کاهش قیمت با بهره‌مندی از فناوری نانو شدند.
در این نشست کارگروه صنعت و بازار مواردی را که نانو می‌تواند به صنعت کمک کند را ذکر و خاطر نشان کرد که ضمن ارتقای محصول فعلی می‌توانند با بهره‌مندی از فناوری نانو هزینه‌های تولید را کاهش داده و مسائل زیست محیطی را نیز برطرف کنند. به همین منظور بعد از نمایشگاه نشست‌های تخصصی برای هر انجمن برگزار شده و در این نشست‌ها دستاوردهای نانو مرتبط با هر حوزه به اعضای انجمن معرفی خواهد شد و صنایع با توجه به نیاز خود می‌توانند از فناوری نانو استفاده کنند.

در ادامه این نشست تفاهم‌نامه‌ای بین دکتر سعید سرکار، رئیس ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، و حبیب الله انصاری، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی، امضا شد که به موجب آن تعدادی نشست تخصصی، دو مورد تحقیق و توسعه‌ی مورد نیاز لوازم خانگی با حمایت ستاد و پنج مورد چالش فناوری در این حوزه برگزار شد. انصاری در این نشست گفت: « فناوری نانو زمینه‌ای ایجاد می‌کند که نه تنها حضور در بازار خارجی تثبیت می‌شود، بلکه به توسعه‌ی اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند.»
وی در ادامه افزود: « با توجه به اینکه لوازم خانگی در تمام کشور، شهر و روستا، وجود دارد با استفاده از فناوری نانو علاوه بر سلامت و بهداشت می‌توانیم زمینه‌ی ارزش افزوده را نیز در صنعت وارد کنیم. کیفیت با نانو گره خورده است و کارخانجات زیادی در حوزه‌ی صنایع خانگی همکاری خود را با نانو آغاز کرده‌اند و نانو پایگاهی برای توسعه‌ی بازار محصولات خانگی خواهد بود. اقدام انجمن‌ها فرهنگ‌سازی است و از این طریق صنعتگران از وضعیت نانو باخبر می‌شوند.»