دستگاه الکترونیک چاپی

دستگاه الکترونیک چاپی یکی از محصولات غرفه صنعت و بازار یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو است. شرکت‌های مختلفی در حوزه خودرو و پوشاک نسبت به این فناوری اظهار علاقه‌مندی کرده‌اند.

شرکت رویال توسعه پایدار، دستگاه الکترونیک چاپی را در یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در غرفه صنعت و بازار ارائه کرده است. این محصول برای تولید محصولات الکترونیکی در حوزه‌های مختلف قابل استفاده است.

بهروز امیرنخعی، رئیس هیأت مدیره این شرکت می‌گوید: « بازدیدکنندگان از حوزه‌های مختلف نسبت به این فناوری اظهار علاقه‌مندی کردند. گروه‌هایی از صنعت پوشاک نسبت به تولید البسه با قابلیت گرم‌کنندگی به این فناوری علاقه‌مند شدند. از صنعت خودرو، شرکت آذین سایپا مذاکراتی برای تولید گرمکن صندلی با ما داشت.»

وی اظهار امیدواری کرد که بعد از نمایشگاه بتوانند این مذاکرات را پی‌گیری کرده تا به عقد قرارداد منجر شود. رئیس هیأت مدیره شرکت رویال توسعه پایدار درباره مزایای این فناوری می‌گوید: « هزینه پایین، سبک بودن، ضخامت کم، سازگاری با محیط زیست، انعطاف پذیری و پایداری از جمله مزایای این فناوری است.»

الکترونیک چاپی به معنی استفاده از روشهای مرسوم چاپ برای تولید افزارهای الکترونیکی است. عدم نیاز به زیرساخت تولیدی پیچیده، باریکی، وزن کم و انعطاف‌پذیری از جمله مهم‌ترین مزایای الکترونیک چاپی نسبت به روش‌های متداول الکترونیک است. بررسی روند توسعه این صنعت، نشان می‌دهد در آینده‌ای نه‌چندان دور این حوزه جای خودش را در زندگی روزمره و با کاربردهایی ارزان قیمت، کاملاً نمایان خواهد ساخت و در بسیاری از موارد جایگزین روش‌های متداول می‌گردد.