تسهیل استفاده از گرافن در ادوات ذخیره‌ی انرژی

شرکت ورسارین بخش زیادی از سهام شرکت جنانومت را خریداری کرد. این دو شرکت پیشتر در تولید ادوات ذخیره‌ی انرژی با استفاده از گرافن همکاری مشترک داشته‌اند.

ورسارین اعلام کرد که ۶۲درصد از سهام گروه ذخیره‌ی انرژی جنانومت را به ارزش ۲٫۶ میلیون خریداری کرده‌است. پیش از این جنانومت از محصولات گرافنی شرکت ورسارین در فرآیند تولید ادوات ذخیره انرژی استفاده کرده بود.

۶۷۳ هزار دلار از این رقم به‌صورت نقد و مابقی به ارزش ۱٫۳ میلیون پوند به‌صورت سهام شرکت ورسارین پرداخت می‌شود. شرکت جنانومت قصد دارد با نقدینگی، روی خط تولید پایلوت خود کار کند.

نیل ریکت از مدیران اجرایی این شرکت می‌گوید: «استفاده از گرافن در ادوات ذخیره‌سازی انرژی می‌تواند قابلیت‌های این ادوات را به حد قابل توجهی افزایش دهد که این کار به نیاز بازار در بخش افزایش دانسیته توان و کاهش زمان شارژ شدن کمک می‌کند. از این نوع ادوات ذخیره‌سازی در خودروهای الکتریکی و تجهیزات الکترونیکی همراه می‌توان استفاده کرد.»

شرکت ورسارین چندی پیش قرارداد همکاری مشترکی با شرکت لوکسوس (Luxus) امضا کرده‌ بود. لوکسوس یکی از شرکت‌های بریتانیایی است که در بخش توسعه‌ی پلیمرهای تقویت شده با نانومواد فعالیت می‌کند. هدف ورسارین استفاده از توانمندی شرکت لوکسوس برای تولید انبوه پلاستیک‌های حاوی گرافن است.

شرکت لوکسوس از پلیمرهای قابل بازیافت برای تولید ترموپلاستیک‌های با کیفیت بالا استفاده می‌کند. این شرکت یکی از شرکت‌های بزرگ مستقل در بریتانیا در حوزه‌ی تولید پلاستیک است. لوکسوس محصولات خود را برای استفاده در بخش بسته‌بندی، خودروسازی، مهندسی شهری و دیگر بخش‌ها تولید می‌کند.

حوزه‌های کاری ورسارین بسیار متنوع بوده و تنها به پلیمر و باتری محدود نمی‌شود. چندی قبل آروگرین‌تک (Arrow GreenTech) یک هلدینگ هندی در حوزه‌ی تولید فیلم‌های قابل انحلال در آب، توافق‌نامه‌ای با شرکت ورسارین به امضا رسانده تا براساس آن از جوهرهای گرافنی شرکت ورسارین برای توسعه‌ی فیلم‌های قابل انحلال در آب استفاده کند. عرضه‌ی این جوهر گرافنی در بازار می‌تواند راهکارهای تازه‌ای برای صنایع مختلف ایجاد کند. این جوهرها کاربردهای متعددی داشته و می‌توان آن‌ها را برای استفاده‌ی مشتریان، شخصی‌سازی کرد تا نیازهایشان را برآورده سازد.