برگزاری نشست تخصصی محققان پایان‌نامه‌های صنعتی-کاربردی فناوری نانو

نشست تخصصی محققان پایان‌نامه‌های صنعتی-کاربردی فناوری نانو، روز پنج‌شنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۷ در محل ستاد نانو برگزار شد.

سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی پایا‌ن‌نامه‌های مبتنی بر نیاز صنعت در راستای آیین‌نامه‌ی حمایت از پایان‌نامه‌های صنعتی–کاربردی در سال ۹۷، روز پنج‌شنبه ۱۳ دی‌ماه در محل ستاد نانو برگزار شد. در این نشست تخصصی که اغلب موضوعات ارائه‌شده در آن مربوط به حوزه‌های نانومواد، نانوپوشش‌ها و کاربرد فناوری نانو در دارورسانی و سلامت بود، تعداد ۱۶ نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از ۱۲ دانشگاه و ۱۱ رشته‌ی مختلف به ارائه‌ی دستاوردهای صنعتی و کاربردی خود پرداختند.

مطابق دیگر نشست‌های تخصصی پایان‌نامه‌های مبتنی بر نیاز صنعت، دانشجویان گزارشی از پایان‌نامه و پیشرفت کار خود با تکیه بر دستاوردها و مزایای محصول و فناوری ارائه کردند. پس از ارائه‌ی دانشجویان، کارشناسان کارگروه‌های مختلف نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را جهت پیشرفت و ارتقای فعالیت‌های دانشجویان از دیدگاه استفاده در صنایع و تجاری‌سازی بیان نمودند. همچنین براساس نظر کارشناسان، پایان‌نامه‌های دارای پتانسیل پیگیری‌های آتی، به بخش‌های مختلف مانند مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN)، مرکز توسعه نانوالکترونیک ایران (INEC)، کانون پتنت، برنامه طرح‌های نوآورانه و کارگروه صنعت و بازار معرفی شدند.

لازم به توضیح است که ستاد توسعه فناوری نانو از پایان‌نامه‌های مبتنی بر نیاز صنایع در راستای آیین‌نامه‌ی حمایت از پایان‌نامه‌های صنعتی–کاربردی حمایت می‌کند و به منظور معرفی دستاوردهای پایان‌نامه‌های صنعتی–کاربردی تاییدشده در حوزه‌ی فناوری نانو، جلسات نشست هم‌اندیشی با حضور محققان این پایان‌نامه‌ها برگزار می‌کند.  مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست‌ها عبارتند از: 

· ارزیابی میزان پیشرفت پایان‌نامه دانشجویان

· آشنایی دانشجویان فعال در یک حوزه‌ی مشترک با یکدیگر و با پژوهش‌های مهم آن حوزه

· شناسایی پایان‌نامه‌های دارای پتانسیل تجاری‌سازی توسط کارگروه‌های ستاد

· آشنایی بیشتر دانشجویان با برنامه‌های ستاد در بخش توسعه‌ی فناوری و صنعت و بازار

با توجه به تغییرات آیین‌نامه‌ی ستاد نانو برای حمایت از پایان‌نامه‌ها، آخرین نشست از سلسله نشست‌هایی که براساس آیین‌نامه‌ی حمایت از پایان‌نامه‌های سال ۹۶ مشمول می‌شوند، در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. دانشجویانی که پروپوزال مبتنی بر نیاز صنعت آن‌ها تصویب شده باشد و شرایط حضور در نشست را داشته باشند، می‌توانند در این نشست تخصصی شرکت کرده و دستاوردهای خود را ارائه نمایند.

دانشجویان می‌توانند برای آشنایی با آیین‌نامه‌ی حمایت از پایان‌نامه‌های صنعتی-کاربردی به صفحه آیین‌نامه مراجعه کنند.