عرضه رزین چاپی حاوی نانولوله‌کربنی/ دارای استحکام بالاتر و خواص ضدالکتریسیته ساکن

شرکت مکنانو رزین قابل چاپ سه‌بعدی حاوی نانولوله‌کربنی به بازار ارائه کرده است که می‌تواند استحکام قطعات چاپ شده را افزایش داده و همچنین خواص ضدالکتریسیته ساکن در آن‌ها ایجاد کند.

شرکت مکنانو (Mechnano) رزین چاپ سه‌بعدی ESD مبتنی بر نانولوله کربن را عرضه می‌کند. این استارتاپ چاپ سه‌بعدی مستقر در آریزونا، یک فتوپلیمر اتلاف‌کننده الکترواستاتیک (Dispipative Electrostatic (ESD)) جدید را به بازار عرضه کرده است.

مکنانو اولین شرکتی است که قطعاتی را با نانولوله‌های کربنی و با استفاده از سیستم‌های فتوپلیمریزاسیون برای دستیابی به خواص ضدالکتریسیته ساکن یا بهبود ضربه، مقاومت در برابر گسستگی ساختاری و بهبود عملکرد کششی ساخته است. فناوری آن‌ها با بیش از یک دهه تحقیق و توسعه پشتیبانی می‌شود و تعداد زیادی اختراع ثبت شده یا در مرحله ثبت دارند. با استفاده از فناوری نانولوله کربنی (CNT) مکنانو، ESD مستحکمی طراحی شده است تا قطعات چاپی سه‌بعدی پلیمریزه شده با مقاومت در برابر ضربه و خاصیت ایزوتروپیک به دست آید. به گفته این شرکت، این خصوصیات فرصت‌هایی را برای کاربردهای جدید باز می‌کند، به ویژه در قطعاتی که باید سخت باشند و در عین حال دارای یک سطح صاف نیز هستند.

براییس کیلر، مدیرعامل مکنانو می‌گوید: «آخرین نوآوری ما پتانسیل CNT را در مواد تولیدی افزودنی برای دستیابی به عملکرد فوق‌العاده به کار می‌گیرد. سخت‌افزار و نرم‌افزار تولید افزودنی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، بنابراین ما از ارائه راه‌حل‌های جدید برای مواد سازگار و گسترش دامنه کاربردهای این فناوری هیجان زده می‌شویم.»

محصول این شرکت، یک رزین با پایه متاکریلات اورتان است که دارای CNTهای عامل‌دار است. این نانولوله‌ها به پلیمر اجازه می‌دهد تا ضمن کمک به مقاومت در برابر ضربه، به خصوصیات اتلاف استاتیک سازگار دست یابد.

به گفته مسئولان این شرکت، یکی دیگر از مزایای چاپ سه‌بعدی با مواد آن‌ها نسبت به روش‌های موجود در ماشینکاری یا ابزار قالب بندی است که این امر به کاربران امکان می‌دهد تا طرح‌ها را و سفارشی‌سازی کنند.

همچنین سوسپانسیون نانویی که این شرکت ارائه می‌کند، مانع از تجمع ذرات شده و دستیابی به پوشش ۱۰۰٪ ESD با مقادیر دقیق ESD را تضمین می‌کند.