شیلنگ‌های صنعتی با نانولوله‌های‌کربنی تقویت شدند

بزرگترین تولیدکننده نانولوله کربنی تک‌جداره جهان با افزودن این نانوساختارها به شیلنگ‌های پلی‌یورتان، عملکرد آن‌ها را بهبود داده است.

شرکت OCSIAL، بزرگترین تولیدکننده نانولوله‌های کربنی تک‌جداره در جهان کاربرد موفقیت‌آمیز این نانولوله‌ها در شیلنگ‌های TPU را اعلام کرد، که در آن ترکیبی از هدایت الکتریکی، انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت بالا در برابر سایش را نشان می‌دهد.

شیلنگ‌های پلی‌یورتان (TPU) با دوام بالا و تقویت‌شده با نانولوله‌های کربنی در صنایع آرد، دارویی و فرآوری چوب مورد استفاده قرار می‌گیرند. خواص ضد استاتیک پایدار و دائمی همراه با عملکرد بالا به چنین شیلنگ‌هایی اجازه می‌دهد تا نیازهای صنعتی سخت را برآورده کنند.

این شیلنگ‌های TPU صنعتی بر اساس عملکرد عالی آن‌ها، می‌توانند به‌طور گسترده در سیستم‌های پنوماتیک و آسپیراسیون برای پمپاژ یا انتقال مواد با خصوصیات سایندگی بالا، از جمله پودرهای ساینده، خاک اره، کاغذ خرد شده، زباله‌های ساختمانی، محصولات نفتی و مواد خرد شده یا دانه‌ای استفاده شوند.

دکتر کریستین ماوس، مدیر بخش توسعه و پشتیبانی ترموپلاستیک گروه OCSIAL می‌گوید: «جایگزینی یک ترکیب استاندارد با TPU اصلاح شده با نانولوله‌های کربنی منجر به هدایت الکتریکی پایدار و همگن شیلنگ‌های نهایی، بدون به خطر انداختن استحکام یا انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌شود. با افزودن تنها ۰٫۴-۰٫۵ درصد وزنی از نانولوله‌های کربنی، مشتریان ما قادر به دستیابی به پلی اورتان ترموپلاستیک با مقاومت به ترتیب ۱۰۶ اهم در متر مربع می‌شوند و این کار به شیلنگ‌ها اجازه می‌دهد تا نیازهای معمولی صنعتی مربوط به خطرات الکترواستاتیک را برآورده کنند. علاوه بر این، دوزهای کم نانولوله کربنی باعث می‌شود که سایش و مقاومت شیمیایی، انعطاف‌پذیری TPU را حفظ کند.»