برگزاری مرحله اول چهاردهمین المپیاد علوم و فناوری نانو

مرحله اول چهاردهمین المپیاد علوم و فناوری نانو روز ۵ شنبه، ۶ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴ در ۲۰۴ حوزه‌ منتخب سراسر کشور برگزار می‌شود. بیش از چهار هزار دانش‌آموز از مقاطع تحصیلی مختلف برای مرحله اول المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس کمیته علمی المپیاد نانو در خصوص چهاردهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو گفت: «مرحله اول چهاردهمین المپیاد علوم و فناوری‌نانو مطابق سنوات گذشته، امسال نیز برگزار می‌شود. مرحله اول پنج شنبه ششم بهمن‌ماه ساعت ۱۴ به مدت یک ساعت، در ۲۰۴ حوزه سراسر کشور برگزار می‌شود. در این مرحله آزمون به صورت تستی بوده و شرکت‌کننده به ۲۵ سوال تستی در مدت شصت دقیقه پاسخ خواهند داد. دانش‌آموزانی که حدنصاب نمره را در این مرحله به دست آورند، وارد مرحله دوم می‌شوند که سوالات در آن مرحله به صورت تستی تشریحی خواهد بود.»

مهندس خادم در ادامه افزود: «در مرحله اول، بیش از چهار هزار دانش‌آموز با هم رقابت خواهند کرد و نتایج آن اسفند ماه اعلام می‌شود. مرحله دوم المپیاد نیز اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و در نهایت چهل برگزیده برای مرحله نهایی به منظور دریافت مدال‌های طلا، نقره و برنز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.»

لازم به ذکر است که دانش‌آموزانی از مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم در رشته‌ها و مدارس مختلف سراسر کشور برای این المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند.