خرید شرکتی که با نانومیله به نبرد با سرطان می‌رود

شرکت سونا نانوتک اقدام به خرید شرکت سیوا تراپیوتیکس کرده است که دارای فناوری درمان سرطان با کمک هایپرترمیا است. پیش از این، سیوا تراپیوتیکس از نانومیله‌های طلای شرکت سونا برای توسعه روش خود استفاده می‌کرد.

سونا نانوتک (Sona Nanotech) اعلام کرد با انعقاد قراردادی، مالکیت شرکت سیوا تراپیوتیکس (Siva Therapeutics) را به دست آورده است، شرکتی که دارای دو اختراع برای رهایش دارو در داخل بدن است، که به گونه‌ای طراحی شده است که این فناوری موسوم به Hyperthermia™ cancer اثرات درمانی قابل توجهی بر روی تومورها داشته باشد. با این فناوری، یک روش درمانی مطمئن، ایمن و موثر سرطان در اختیار پزشکان قرار گیرد که در آن با استفاده از نانومیله‌های طلا و با دستگاه مادون قرمز، گرمای درمانی در تومورهای جامد ایجاد می‌شود. THT اثرات مفید متعددی بر تومورها دارد و انتخابی‌تر از شیمی‌درمانی بوده، مخرب‌تر از پرتودرمانی و بدون خطرات درمان جراحی است. این روش درمانی کم تهاجمی است، عوارض جانبی منفی را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. این فناوری علاوه بر مقرون به صرفه‌تر بودن و موثرتر بودن، می‌تواند نتایج سریع‌تری نسبت به درمان‌های کنونی سرطان ارائه دهد.

سیوا تراپیوتیکس مستقر در آستین، تگزاس است که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده و در مرحله پیش بالینی توسعه THT و دستگاه سبک مادون قرمز Sivalum ™ است که بخشی از THT را تشکیل می‌دهد. علاوه بر کمک‌های بنیان‌گذار، سیوا تراپیوتیکس از بیش از ۲٫۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و کمک مالی بهره مند شده است.

سیوا تراپیوتیکس پنج مطالعه ایمنی و کارآیی، از جمله برای ملانوما در موش‌ها را به پایان رسانده است. مسیر THT سیوا تراپیوتیکس به بازار شامل تکمیل مطالعات حیوانات بزرگ و تشکیل پرونده برای معافیت دستگاه تحقیقاتی (IDE) سازمان غذا و داروی آمریکا در آماده‌سازی برای مطالعات بالینی انسان خواهد بود. تیم مدیریت سیوا تراپیوتیکس سابقه بیش از ۵۰ سال فعالیت در حوزه زیست‌شناسی ترکیبی و تجربه توسعه دستگاه‌های پزشکی را دارد.

لن پاگلیارو از مدیران سیوا تراپیوتیکس  می‌گوید: «نانومیله‌های طلای زیست‌سازگار سونا ماده ایده‌آلی برای استفاده در سیستم درمان تومور سرطان سیوا تراپیوتیکس هستند. نانومیله‌های طلا بالاترین راندمان انتقال انرژی را ارائه می‌دهند. ما با توجه به کشش آنها در ایجاد یک روش درمانی عملی و قدرتمند که از ویژگی‌های اصلی نانومیله‌های طلای شرکت سونا است برای بهبود بالقوه زندگی افراد مبتلا به سرطان استفاده می‌کنیم.»