دریافت تاییدیه چند محصول نانویی در استرالیا

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومحصولات در استرالیا موفق به دریافت تاییدیه تولید و فروش محصولات گرافنی از سوی طرح معرفی مواد شیمیایی صنعتی استرالیا (AICIS) شد.

گروه تولید گرافن (GMG) اعلام کرد که تصویب کامل و نهایی تمام محصولات گرافنی خود را از وزارت بهداشت و مراقبت‌های استرالیا تحت بیانیه ارزیابی CA09624 دریافت کرده است. طرح معرفی مواد شیمیایی صنعتی استرالیا در وزارت بهداشت این تاییدیه را صادر کرده است.

تأییدیه AICIS به گروه تولید گرافن اجازه می‌دهد تا تولید و فروش محصولات گرافنی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. از جمله محصولات گروه تولید گرافن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • روکش‌ها: THERMAL-XR® و سایر پوشش‌های صنعت توسعه یافته
  • سیالات مورد استفاده در خودرو: روان‌کننده G® LUBRICANT ، خنک‌کننده G® COOLANT و سایر سیالات مورد استفاده در خودرو
  • سوخت: دیزل G® DIESEL
  • باتری‌ها: از جمله باتری یون آلومینیوم گرافن GMG.

این تصویب AICIS امکان تحقق فروش روان‌کننده و خنک‌کننده را به مشتریان صنعتی در استرالیا و کشورهایی که به مصوبات بین‌المللی دیگری نیاز ندارند، امکان‌پذیر می‌کند. قبل از این تصویب ، فقط حجم‌های کوچکتر به لیست مشتری محدود مجاز بود. توسعه هدفمند بعدی این شرکت برای محصولاتی نظیر باتری‌های یون آلومینیوم گرافن است. هرچند که توسط AICIS مورد تایید قرار گرفته، اما احتمالاً قبل از فروش این باتری‌ها، نیاز به آزمایش و تأیید بیشتر برای تطبیق با استانداردها و مقررات بین‌المللی باتری دارد.

شرایط زیر برای این تأیید AICIS اعمال می‌شود:

  • ۱۰ تن در سال کل پودر گرافن تولیدی.
  • از محصولات در یک محیط حرفه‌ای استفاده شود به جز باتری‌ها که می‌توانند مستقیماً به مصرف‌کنندگان نهایی فروخته شوند.
  • حداکثر درصد در هر نوع محصول مجاز مشخص شده است.
  • الزامات مربوط به انطباق محیط‌زیست از جمله عدم تخلیه به مسیرهای آب‌.

کریگ نیکول، مدیرعامل GMG اظهار داشت: «من بسیار خوشحالم که تأیید کامل و نهایی محصولات را برای محصولات گرافن از AICIS دریافت کردیم. این تاییدیه GMG را قادر می‌سازد تا به مرحله بعدی بلوغ تجاری خود وارد شود تا بر توسعه، بازاریابی، فروش و تولید محصولات خود تمرکز کند. این یکی از اولین نانوموادی است که طبق مقررات AICIS تصویب شده است.»