خودروهای خودران در روزهای برفی و مه‌آلود دقت بهتری خواهند داشت

خودروهای خودران به حسگرهای خود متکی هستند و این حسگرها در روزهای برفی، مه‌آلود و بارانی میدان دید ضعیفی دارند. شرکت قسم‌ادونسد متریالز اقدام به تولید بخاری با کمک نانولوله‌های کربنی کرده که محدودیت‌های محصولات مرسوم را ندارد و می‌تواند دقت خودروها را افزایش دهد.

شرکت قسم‌ادونسد متریالز (CHASM Advanced Materials) اولین فویل بخاری شفاف برای استفاده در حسگر سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS) را ارائه کرد.

قسم‌ادونسد متریالز تولیدکننده پیشرو مواد نانولوله کربنی (CNT) و مواد هیبریدی CNT است که با استفاده از نانولوله‌های کربنی اقدام به تولید این فویل هیتر شفاف کرده است. در این فویل هیتر از نانولوله‌های کربنی تک دیواره و میکرومش فلزی استفاده شده که موجب می‌شود عملکرد نوری استثنایی در محصول به‌وجود آمده و از سایر محصولات یا فناوری جایگزین عملکرد بهتری به دست آید.

بخاری AgeNT شرکت قسم‌ادونسد متریالز قابلیت انطباق با سنسورهای دوربین، لیدار و رادارهای خودرو را داشته و با آن‌‌ها سازگار بوده و گرمایش سریع و یکنواخت را در کل لنز دوربین، لیدوم یا سطوح رادوم ایجاد می‌کنند. این بخاری‌ها همچنین بسیار شفاف و بدون سیم دیده می‌شوند و در صورت ایجاد دمای بالا، رطوبت و تابش اشعه ماوراء بنفش بسیار پایدار هستند. علاوه بر این، این محصولات با ولتاژ استاندارد خودرو (۱۲ ولت) سازگار هستند و باعث می‌شوند که در سیستم‌های خودروهای ادغام شوند. بخاری‌های AgeNT می‌توانند با هزینه کم تولید شوند و آن‌ها را به یک راه‌حل جذاب برای تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان خودرو تبدیل کند.

سیستم ADAS به اجزای مهم مانند دوربین، لیدار و حسگرهای رادار متکی است. با این حال، شرایط آب و هوایی مانند برف، مه و یخ می‌تواند مانع عملکرد این سنسورها شود و بر اعتماد راننده به رانندگی خودکار تأثیر بگذارد. برای رسیدگی به این مسئله، بخاری‌های شفاف به عنوان یک راه حل مهم ظاهر شده‌اند.

فناوری‌های گرمایش سنتی با استفاده از سیم‌های فلزی، محدودیت‌هایی دارند. این سیم‌های قابل مشاهده می‌توانند مانع از دید کامل شده و وضوح تصویر را کم می‌کنند. از سوی دیگر گرمایش نامتوازن، نقاط کور، شیب حرارتی و درجه حرارت محلی بالا ایجاد کنند. این امر باعث می شود برای سنسورهای دوربین با وضوح بالا، رادار با برد دور و رادار با وضوح بالا نامناسب شوند. از آنجا که فن آوری های سنسور همچنان در حال تحول هستند، بازاربه دنبال فن‌آوری‌های بخاری شفاف است.

قسم‌ادونسد متریالز مدارهای بخاری انعطاف‌پذیر، فیلم های رسانا شفاف از پیش پوشش داده شده برای بخاری و جوهر مبتنی بر CNT را ارائه می‌دهد.