جذب سرمایه برای ساخت ادوات کاراتر محافظت در برابر تداخل الکترومغناطیس

یک شرکت نانویی در پرتغال با جذب ۱٫۸ میلیون یورو سرمایه، به دنبال توسعه محصولات سبک‌تر و کاراتر محافظت در برابر امواج الکترومغناطیس است.

گرافنست (Graphenest)، یکی از ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های محافظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) برای صنایع الکترونیک و خودرو، اعلام کرده که ۱.۸ میلیون یورو بودجه برای افزایش تولید فناوری پاک گرافن و توسعه تجارت تجاری خود جمع‌آوری کرده است. این سرمایه‌گذاری توسط Ged Ventures و Portugal Ventures هدایت شده است.

با این بودجه، گرافنست قصد دارد با گسترش سبد محصولات و مشارکت‌های راهبردی خود، قابلیت‌های تولید خود را گسترش دهد و رشد را به سمت اقتصاد چرخه‌ای تسریع بخشد. این شرکت متعهد به ارائه محصولات محافظتی با کارایی بالا است که می‌تواند مشتریان را قادر سازد تا به جای محصولات حاوی فلزات متراکم، سفت و سخت، با مصرف انرژی بالا، از محصولات گرافنی استفاده کنند.

ویتور آبرانتس، مدیرعامل گرافنست، گفت: «ما از حمایت سرمایه‌گذاران خود در ادامه رشد و توسعه کسب‌وکارمان هیجان‌زده هستیم. این بودجه به ما امکان می‌دهد قابلیت‌های تولید خود را گسترش دهیم و راه‌حل‌های نوآورانه‌تری را برای نیازهای محافظت در برابر EMI به مشتریان خود ارائه دهیم.»

یکی از سرمایه‌گذاران اصلی گفت: «ما هیجان‌زده هستیم که گرافنست به نوآوری در فضای محافظت در برابر EMI ادامه می‌دهد. استفاده آن‌ها از گرافن نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجه در این زمینه است و ما معتقدیم که آن‌ها آینده درخشانی در پیش دارند.»

راه‌حل‌های محافظ EMI مبتنی بر گرافن گرافنست مزایای متعددی از جمله اثربخشی بالا، وزن کمتر و کاهش هزینه تولید را نسبت به سیستم‌های فلزی سنتی ارائه می‌کنند. این راه‌حل‌ها برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، از کابل‌ها و سیم‌ها و باتری‌ها و محفظه‌های الکترونیکی گرفته تا لوازم الکترونیکی قابل چاپ برای رادار و LiDAR، در میان سایر اجزا، ایده‌آل هستند. استفاده از ترکیبات پلیمری مبتنی بر گرافن که می‌تواند به طور موثری از غلظت‌های بالای امواج مایکروویو و امواج میلی‌متری (۵G/۶G) محافظت کند.