غول کره‌ای فروش مواد شیمیایی مربوط به باتری را افزایش می‌دهد

شرکت الجی‌کم از برنامه این شرکت برای افزایش ۵ برابری فروش مواد شیمیایی باتری تا سال ۲۰۳۰ خبر داد. نیاز خودروهای برقی به باتری‌های کاراتر از جمله انگیزه‌های این شرکت برای افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش است.

الجی‌کم (LG CHEM) تولیدکننده مواد پتروشیمی و باتری در کره جنوبی قصد دارد تا فروش مواد باتری خود را به ۳۰ تریلیون وون (۲۲٫۶ میلیارد دلار) در سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

این شرکت به دنبال تبدیل شدن به یکی از برترین تولیدکنندگان جهانی باتری است. این هدف بخشی از یک برنامه بزرگتر برای رشد فروش مواد باتری، مواد سازگار با محیط زیست و داروهای جدید دارویی نوآورانه به ۴۰ تریلیون وون در سال ۲۰۳۰ است که ۵۷ درصد از کل فروش آن را تشکیل می‌دهد. براساس این طرح، تجارت مواد باتری این شرکت بیش از پنج برابر افزایش می‌یابد و در سال ۲۰۳۰ به عدد ۳۰ تریلیون وون خواهد رسید در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۲ در حدود ۴٫۷ تریلیون وون بوده است.

این شرکت علاوه بر مواد کاتد، به دنبال فروش محصولاتی مانند جداکننده و نانولوله‌های کربنی (CNT) است. جداکننده‌ها در وسایل نقلیه برقی بسیار مهم هستند زیرا الکترودهای مثبت و منفی باتری را از هم جدا می‌کنند و از آتش‌سوزی وسایل نقلیه جلوگیری می‌کنند، در حالی که CNTها معمولاً برای گرم کردن وسایل نقلیه استفاده می‌شوند. بر اساس پیش‌بینی‌های تجاری، تقاضا برای نانولوله‌های کربنی برای باتری‌ها از ۵۰۰۰ تن در سال گذشته به سالانه ۷۰۰۰۰ تن در سال ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد. الجی‌کم اولین کارخانه تولید نانولوله کربنی خود را در سال ۲۰۱۷ با ظرفیت ۵۰۰ تن در Yeosu تاسیس کرد. الجی‌کم از سال ۲۰۲۰ هر ساله توانایی خود را افزایش داده است. این شرکت تجزیه و تحلیل کامل و بهبود علوم کاربردی نانولوله‌های کربنی اختصاصی را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرده و تاکنون ۳۰۰ پتنت ثبت کرده است.

الجی‌کم در مورد مواد باتری جدید مانند مواد آند سیلیکون خالص و الکترولیت‌های باتری حالت جامد، که برای تولید باتری‌های حالت جامد ایمن و مؤثر بسیار مهم هستند، تحقیق و توسعه خواهد داد.