تعامل وزارت بهداشت با ستاد نانو جهت توانمندسازی انجمن‌های علمی وزارت بهداشت در رویداد «مثبت آرمان»

رویداد فرهنگی و آموزشی «مثبت آرمان» با هدف توانمندسازی انجمن‌های علمی دانشجویی زیر نظر دانشگاه‌های وزارت بهداشت برگزار ‌شد.

رویداد «مثبت آرمان» برای فعالان مختلف دانشجویی وزارت بهداشت از جمله انجمن‌های علمی توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.
علی فرزانه مسئول اداره انجمن‌های علمی دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه نشست کشوری توانمندسازی انجمن‌های علمی در شهر مقدس مشهد با شعار “انجمن‌های علمی دانشجویی: امیدآفرین، دانش‌بنیان و کارآفرین” برگزار گردید.
وی افزود: از کارآفرینان برتر حوزه سلامت کشور، نماینده ستاد نانو و پژوهشگاه‌های برتر کشور برای شرکت در این نشست دعوت شده تا دبیران انجمن‌های علمی با نحوه حمایت نهادهای مختلف از برنامه‌های انجمن‌ها علمی آشنا شوند.
در این رویداد، محمد محمدی، نماینده گروه ترویج و فرهنگ‌سازی ستاد نانو، ضمن تشریح حمایت‌های ستاد نانو از فعالیت‌های دانشجویی، توضیحاتی را در خصوص نحوه عضویت انجمن‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شبکه نهادهای ترویجی فناوری نانو ارائه کرد.
وی هم‌چنین روند ترویج فناوری نانو در رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی را در سالیان اخیر امیدوارکننده خواند و افزود: «ما به دنبال گسترش شبکه نهادهای ترویجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور هستیم تا بتوانیم معرفی بهتری از برنامه‌های حمایتی ستاد از فعالیت‌های ترویجی، آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی در سطح دانشگاه داشته باشیم.»
وی همچنین با معرفی تعدادی از گروه‌های فناور کارآفرین که دانشجو یا فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که مورد حمایت برنامه نانواستارت‌آپ قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با ارتقای میزان همکاری و ارتباط با انجمن‌های علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، تعداد استارت‌آپ‌های نانویی این دانشگاه‌ها رشد جهشی داشته باشد.
دوره آموزشی «کار گروهی و بازیکن تیمی ایدئال» با تکیه بر نمونه‌های واقعی موفق و ناموفق برنامه نانواستارت‌آپ از جمله دیگر برنامه‌های روز سوم رویداد «مثبت آرمان» بود که به منظور توانمندسازی نمایندگان انجمن‌های علمی در انجام فعالیت‌های گروهی برگزار گردید.
این رویداد از تاریخ ۳۱ تیر تا ۳ مرداد برای آقایان برگزار شده و از تاریخ ۷ تا ۱۰ شهریور برای خانم‌ها برگزار خواهد شد.