حمایت ستاد نانو از پروژه‌های مربوط به جوهرهای زیستی

ستاد توسعه فناوری نانو از اساتید راهنما و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پایان‌نامه‌های مرتبط با توسعه فناوری جوهرهای بایویی مبتنی بر نانوذرات به منظور چاپ بافت‌های نرم و اعضای پیوندی دارند، در قالب‌های حمایت از پروپوزال، پایان‌نامه‌های دفاع‌شده و دستاوردهای پایان‌نامه حمایت می‌نماید.

چاپ زیستی سه‌بعدی از فناوری‌های نوظهور دو دهه اخیر است که مورد توجه بسیاری از نهادهای تحلیلی قرار گرفته و به عنوان یکی از فناوری‌های تحول‌آفرین معرفی شده است. طبق گزارش‌های رسمی فقط در آمریکا، تقریباً ۱۰۹،۰۰۰ مرد، زن و کودک در لیست انتظار پیوند ملی‌ قرار دارند. بیش از ۹۰،۰۰۰ نفر از این بیماران در انتظار پیوند کلیه هستند. متاسفانه روزانه ۱۷ نفر در لیست انتظار پیوند عضو، جان خود را از دست می‌دهند و هر ۱۰ دقیقه یک بیمار جدید به این لیست اضافه می‌شود.

اندام‌ها و ارگان‌های پیوند زده شده به دلیل اثرات مخرب طولانی‌مدت سرکوب سیستم ایمنی‌ پس از پیوند، مشکلات مزمنی را تجربه می‌کنند، بنابراین، نیاز روزافزونی به جایگزینی‌ برای لیست انتظار پیوند اعضا وجود دارد. چاپ زیستی سه‌بعدی یکی از راه‌حل‌های امیدبخش این چالش است. با این وجود چاپ اندام بدن به وسیله جوهر با چالش‌های زیادی از جمله پایداری و تعداد سلول روبرو است. چاپ اعضای پیوندی از جمله کلیه، انقلابی در دنیا به‌پا خواهدکرد.

ستاد فناوری نانو از پایان‌نامه‌های تعریف شده در حوزه توسعه فناوری‌های مرتبط با جوهر به منظور چاپ بافت‌های نرم، بافت‌های عملکردی (functional tissues) و اعضای پیوندی از جمله: گوش، بینی، پوست، مثانه، رگ، کبد، کلیه، قلب و ریه بر اساس آیین‌نامه حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و دستاوردهای آن، تا سقف ۹۰ میلیون تومان حمایت می‌کند.

آیین نامه نحوه حمایت ازپایان نامه و نحوه ارائه درخواست

https://nano.ir/research-supporting

برای ثبت درخواست اینجا را کلیک کنید.

ارتباط با ما:

شماره تلفن: ۶۳۱۰۵-۰۲۱

Email: hrdc@nano.ir