راه‌اندازی دو خط تولید برای عرضه تجاری mRNA در آلمان

میلی‌پورسیگما (MilliporeSigma) در آلمان دو تاسیسات تولید مواد دارویی، به منظور تولید دو اسید ریبونوکلئیک اسید (mRNA) افتتاح کرده است.

با سرمایه‌گذاری ۲۸ میلیون یورویی (۲۹٫۵۷ میلیون دلار)، سایت‌های جدید تولیدی در دارمشتات و هامبورگ راه‌اندازی شده و این سرمایه‌گذاری بخشی از سرمایه‌گذاری مداوم این شرکت است که قرار است ۱ میلیارد یورو برای پیشبرد فن‌آوری‌های mRNA هزینه کند.

این دو تسهیلات که ۷۵ شغل جدید ایجاد کرده‌اند، خدمات mRNA را در همه مقیاس‌ها و کاربردها از قبل مرحله بالینی تا عرضه تجاری را ارائه می‌دهند. این سرویس‌ها شامل توسعه تحلیلی و آزمایش ایمنی برای فن‌آوری‌های mRNA است.

خدمات این شرکت شامل کلیه مراحل مهم فن‌آوری‌های mRNA، لیپیدها، نانوذرات لیپیدها (LNP) و بارگزاری و خالی‌کردن محصولات کلیدی و آزمایش‌های ایمنی است.

این شرکت فناوری مبتنی بر PCR را برای استفاده در کلینیک‌ها و همچنین تولید تجاری mRNA ارائه می‌دهد.

دریک لانژ از مدیران این شرکت می‌گوید: «mRNA به‌عنوان فناوری دستیابی به موفقیت در این قرن ظاهر شده است و وعده‌های بزرگی را برای درمان بیماری‌ها ارائه می‌کند به‌طوری‌که می‌توان از آن در طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند سرطان، بیماری قلبی و عضلانی دیستروفی استفاده کرد. ما اکنون اولین CTDMO هستیم که کل فرآیند mRNA را برای مشتریان خود به شکلی ساده ارائه می‌کنیم.»

این شرکت از طریق سایت‌های خود در دارمشتات، هامبورگ، شافهاوزن، سوئیس و ایندینپولیس آمریکا سفارش و نمونه کار برای mRNA و نانوذرات لیپیدی دریافت می‌کند.