استان فارس اولین میزبان دوره آموزشی بهره‌گیری از فناوری نانوحباب در آبزی‌پروری

استان فارس اولین میزبان دوره آموزشی بهره‌گیری از فناوری نانوحباب در آبزی‌پروری

اولین کارگاه آموزشی استانی استفاده از فناوری نانوحباب در آبزی پروری با تدریس دکتر اشراقی نماینده ستاد توسعه فناوری نانو، بیژن سید علیخانی نماینده معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران و عارف دادگستر از شرکت دانش بنیان نانو حباب انرژی، برگزار شد. این دوره آموزشی با حضور ۷۵ شرکت‌کننده شامل کارشناسان امور شیلات شاغل در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، کارشناسان حوزه شیلات در استان فارس و تولیدکنندگان پیشرو این استان برگزار شد.

این کارگاه آموزشی با توجه به محدودیت‌ها و کاهش آب در دسترس با هدف ارتقاء بهره‌وری تولید با استفاده از تجهیزات مکانیزاسیون (نظیر سیستم‌های نانو حباب) در مزارع پرورش ماهی با حضور ۵۰ نفر شرکت کننده از کارشناسان و تولیدکنندگان پیشرو استان و ۲۵ نفر از کارشناسان شهرستان به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.

فلاحی، مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به مزایای دستگاه‌های نانوحباب گفت: «ایجاد شرایط فوق اشباء اکسیژن، توزیع ایده‌آل و یکنواخت اکسیژن و بهبود کیفیت آب از مهمترین مزایای این دستگاه است. کاهش میزان تلفات، حفظ و افزایش قابل توجه میزان تولید به ویژه در شرایط خاص مانند قطع آب، گل آلودگی ناشی از سیل، کاهش تولید ناشی از کاهش آب از دیگر مزایای استفاده از دستگاه‌های نانوحباب در آبزی پروری است.»

این دوره با همکاری مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی برگزار گردید. در پایان دوره گواهی‌نامه آموزشی برای شرکت‌کنندگان صادر شد.